fredag 24 september 2010

Ett mindre ZOO!

Vi har en attackerande pittbullterrier och ett rytande lejon hemma hos oss.

Melwin pittbullterriern och Mathilda det rytande lejonet. De har sina rum på övervåningen och ibland, eller rättare sagt flera gånger om dagen när de ryker ihop undrar vi här på nedervåningen vem av dom som ska överleva i deras kamp. På kvällarna byter de skepnad som kamelonter till lisiga rävar som smyger in till varandra och sen är dom som två gamla parhästar. Då får Krille och jag vår dagliga motion, likt två bergsgetter klättrar vi upp till övervåningen för att skilja det tätt slingrande ungarna och skicka in dem på vars ett rum.

Detta har hållt på ett ganska bra tag och jag är så innerligt trött på det. För ett tag sedan föreslog jag att vi skulle byta rum med Mathilda, för att skilja dom åt. Detta ratades av mannen, men nu har han gett med sig på prov. :D Lite fix i vårt blivande rum, iform av en fondvägg ska ordnas, sen ska här möbleras om!!
Hoppas Hoppas Hoppas att det blir till det bättre så vi kan få lite husfrid hemma hos oss.

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där så väl. Fast här hemma har jag en brandbil som går igång vid mista lilla, speciellt när lillebror listig retas =)
    Hoppas att det ordnar sig och blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas det blir bättre...inte kul med bråk!
    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bättre. Jag och min bror var som katt och hund i ett par år, sen blev vi allra bästa kompisar. :-)

    Vad gäller facebook-gruppen. Skapa först en facebook-grupp, gå sedan in på :
    http://developers.facebook.com/plugins. Där kan du välja lite olika aternativ. Kopiera länken till gruppen och klistra in och vips får du en html-kod. Denna kopierar du och klistrar in på din blogg. Först väljer du design, sen widgets och så finns det en som heter typ "html", där kan du klistra in koden. Och så ska det funka. Inte så bra beskrivet, men prova dig fram. Säga till om det inte funkar eller om du inte förstår så gör jag ett nytt försök.

    Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!