torsdag 2 september 2010

Mollie 1 år!

Idag är det ett år sedan Mollie föddes! Jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Jag minns det som igår...bilturen till förlossningen, besöket hos min kusin på kvällen, smärtan, den underbara efterlängtade lustgasen och så kom hon äntligen till världen, 3960 gram och 53 lång, underbara Mollie! Nu är hon alltså ett år!

Bara några timmar gammal.

Efter en lång arbetsdag blev det tårtfix när jag kom hem. Sen firade vi i all enkelhet med familjen, mormor, morfar och moster Zhoé.

Mollie verkar iallafall nöjd med sitt kalas och de fina presenterna! Dockvagnen, beställd från Hikmets, efter att Leklagret.se sagt upp bekantskapen, blev en succé! Hon har traskat runt varv efter varv i huset. Mathilda och Melwin hade handlat en tygmobil och en dinosaurie. Av mormor och morfar fick hon en jätefin röd vinteroverall. Pengar från kusinerna i Tidaholm kom på posten. Tack till alla!

Mitt första sugarpaste-tårtförsök! Har fortfarande lite att lära men ser helt klart fördelarna med att göra eget tårtlock.

9 kommentarer:

  1. Så söt !

    Tårtan ser ljuvligt god ut =) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack Bella!
    Tårtan var helt ok, men behöver lite justeringar till nästa gång!

    SvaraRadera
  3. LJUVLIG liten 1-åring....Hip hip hurraaa!!!:)
    Den tårtan såg ut att var härlig, mums!:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  4. Min lilla ljuvliga Mollie!

    Tårtan skulle egentligen varit helt i din smak Cia! Röd och vit ;D men karamellfärgen räckte inte till så den blev knallrosa.

    SvaraRadera
  5. Vad härligt!! Vilka fina bilder på Mollie! Ser sååå underbart ut med bilder när de är nyfödda! Ett tips med tårtan; gå in på t.ex www.kakburken.se och beställ färgpasta. MKT bättre. Det använder jag!! Dessutom behöver man inte så mkt av det! Tårtan var superfin!
    Ett stort grattis till Mollie!!
    Hur gick det på jobbet igår BTW?? ;-)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack Karin för tipset! Försökte hitta färgpasta i vanlig butik men det gick så klart inte. Ska vara ute i lite bättre tid till Melwin ska ha sitt kalas den 19:e.

    Jag överlevde första dagen på jobbet! Blev såklart testad en hel del, men det kommer nog att bli bättre med tiden.

    SvaraRadera
  7. Grattis igen :) (jag ligger efter som du märker :))
    FIn liten tjejja och fin tårta!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!