måndag 20 september 2010

Idag är jag politiker!!

VAD ÄR DET SOM HÄNDER?????

Jag är ingen person som engagerar mig speciellt mycket i politiken, men idag är jag upprörd så då tar jag på mig den politiska rocken och debatterar lite!!!

Jag läste en kommentar på FB och det högg till i mitt hjärta...
Idag finns det fler främlingfientliga representanter i riksdagen än kristna!!!
Jag tycker det är märkligt att man väljer att lägga sin röst på ett parti som egentligen inte har en helhetsplan för vårt land, ett parti som så klart och tydligt inriktar sig på trycka ner människor, bara för att de inte är svenskar. Ett destruktivt budskap!!

Taktiken i debatter och media har varit att tiga ihjäl SD! Igår fick de sin revanch med råge...ALLT handlade om Sverigedemokraterna. SD pratade om sig själva och alla andra partier pratade om SD. Tragiskt!! Dessvärre fortsätter det idag och många dagar till. Hoppas de andra partierna kan enas och mota Olle i grinden!!

Fick lära mig ett nytt ord igår, skämsröster. Många smyger med sitt röstande på SD och skäms för att stå upp för sitt val. Det skulle jag också gjort! Nu skäms jag ändå idag, å deras vägnar. Det är verkligen en skam för Sverige att dessa har tagit sig in i vårt beslutande organ, ett mörker i maktens korridorer!! Ett så inriktat och destruktiv budskap hör inte hemma i vårt land!!! Dessutom skäms jag över att dela samma län och kommun med herr Åkesson, som han stoltserade med sitt Blekinge!! Usch!

Det bibliska budskapet om att vi ska älska vår nästa, eller det jämställda budskapet om att vi våra nationaliterer eller kön inte spelar någon roll klingar bra mycket bättre och känns upplyftande!!

4 kommentarer:

  1. Ja jag hade verkligen skämts om jag röstat på dom! :(

    SvaraRadera
  2. Här en till som SKÄMS, över hur de överhuvudtaget får komma till tals !!!
    Med ett "budskap" som får mig att må illa!

    Jag är absolut inte politiskt angagerad, men
    upprörd hur/varför....."de" får vara det??

    KRAM Cia:)

    SvaraRadera
  3. Visst är det bedrövligt att det finns människor som tar ställning för ett parti som tycker att människor inte har ett lika värde!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!