söndag 5 september 2010

Tandpetare tack!

Jag borde titta mig i spegeln och titta efter om det inte hänger en tyngd i varje ögonlock. Skulle verkligen behöva ett par tandpetare. Jag kan inte skylla på att jag sovit för lite, riktigt trött är jag iaf. Ska strax kura ner mig i soffan och ta en filt över mig.

Förmiddagen har jag varit i kyrkan. Alltid lika härligt! Gemenskap, lovsång, bra predikan om "Ditt bästa liv är nu" och så äntligen var köket igång. Carina, vår pastorsfru misslyckas aldrig med maten, men ibland är det bara extra gott! Fläskytterfilé, klyftpotatis och en gudomligt god sås. Mmm!! Äppelkakan satt också fint kan jag tillägga!

Efter kyrkan åkte vi till grannkommunen som hade Bo-dagar och där jag köpte nästan ett nytt hus! En boendekostnad på 4000 kronor i månaden är ju ingenting!!! ... Sen sätter man sig i bilen och får lite distans till det vackra och helt perfekta huset och inser att det tillkommer och det tillkommer och det tillkommer och det tillkommer osv. Då hamnar vi på siffror som får mig att darra!

Det blev bestämt på vägen hem att ett samtal till arkitekten som ritar till en utbygnad på vårt hus skulle göras i kommande vecka.

Frågan är bara när...

Jobb måndag, tisdag, onsdagkväll och torsdag. Melwin och mamma fyller år, dessutom aktiviteter och så ska det packas inför Tidaholmstrippen kommande helg! Nåja, ett samtal tar väl inte så lång tid!

nnu hhaaur ja lit svååpårt at seeeeeeeee ttangentgrerba. SOifann vööööönnnntaer!

6 kommentarer:

  1. Låter som att du har fullt upp vännen. Men roliga saker. Kul att du fått komma ut o jobba lite nu =)
    Hus ja...många fina finns det....och många till fantasipriser...

    SvaraRadera
  2. Vår familj tycker att ni skall hyra en femrummare i hamnen så kan vi vara stand in för Tord och Agneta och passa Era härliga ungar!! Vi kan passa Krister också ibland.
    Tommy och Carina

    SvaraRadera
  3. Hej! Snygg blogg du har! Önskar att jag kunde sånt. Måste gå en kurs. Vad kul att du vill titta in på min blogg! Alltid roligt med andra kristna.

    //Lärarkajsa

    SvaraRadera
  4. Med den maten och med den glassen hade jag gärna blivit uppassad

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har fått vila dina vackra ögon ordentligt. :-)

    SvaraRadera
  6. Jobbigt att gå runt och vara trött! Kul och jobbigt i ett =) Som sagt skönt att få jobba lite =)
    FARLIGT med massa fina hus och precis som du säger så är det lätt att drömma sig bort och tro att det inte alls är så mkt pengar. Men det tillkommer ALLTID saker efter slutsumman ...

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!