tisdag 12 oktober 2010

Klipp och klistra

Mollies inskolningen har gått in på sin andra vecka. Det går jättebra!!! Hon promenerar från bilen till dagisdörren med bestämda steg. När väl alla kläder är av går hon fram till avdelningens glasdörr och trycker näsan mot glaset. Det pågår massor innanför dörren! Efter att ha kollat in allt som händer pekar hon snart på handtaget och säger nått i stil med: kforiapjfnöaö. Gissar att det betyder att vi ska öpnna dörren. Sesam öppna dig... och så är hon inne och sätter igång att leka med alla roliga saker.

Denna vecka nummer två, går vi ifrån korta stunder, även detta utan problem... Det känns skönt i modershjärtat att lillstumpan inte gråter utan vinkar hejdå. Under tiden som jag gick ifrån idag hade jag fått i uppgift att göra en "dagis-bok" med fotografier av familjemedlemmar och annat smått och gott. Mycket klipp och klistrande blev det allt, men resultatet blev jättebra. Får ta en bild när den är laminerad och klar.

Insåg idag hur mycket jag saknar att skapa, något jag höll på mycket med innan jag fick barnen. Nu hinns det inte med riktigt, men i framtiden kanske...allt har ju sin tid.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att inskolningen har gått bra! Anabelle börjar sin inskolning i morgon på en ny dagis.
    Ja, pyssla är SÅ roligt! Hoppas vi får ser fotogrejem!
    Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Skönt att det har gått så bra. Håller verkligen med dig angående skapandet, så härligt och befriande. :-)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!