fredag 8 oktober 2010

Tillbaka till skolbänken.


Det har blivit berättat för mig att innan jag skulle börja skolan skulle jag helst kunna allting! Jag har en dotter som är likadan, vilket är både positivt och negativt. Positivt i den bemärkelsen att hon går in för sitt skolarbete, negativt eftersom hon ställer så höga krav på sig att hon ska klara av allt och veta allt innan de har börjat jobba med vissa saker.

Idag var jag tillbaka i skolbänken.

Första stunden på dagen tillbringade jag tillsammans med Mathilda i hennes klass. Hennes både allvarliga och skämtsamma lärare fick mig att känna mig ganska liten när han utsatte mig för hårda prov i skrivstil. Jag fick med beröm godkänt trots att jag inte ägnat mig åt något vackrare skrivande sen jag gick i mellanstadiet. Efter förmiddagsrasten gick jag över till Melwins klass. En kulinarisk lektion där det bjöds på grönsaker i mängder. Lunch och en avslutande lektion, sen var skoldagen slut. Det var en trevlig dag tillsammans med de stora barnen på deras arbetsplats.

Nu väntar fredagsmys, med ständig TACOS. Dessvärre är detta något jag helst hade sluppit idag. Tacos i på jobbet igår och tacos i skolan idag, men... något annat fanns inte det tala om enligt barnen.


Önskar er en trevlig start på helgen!

4 kommentarer:

  1. Det var roligt att se hur barnen hade det Malla!

    SvaraRadera
  2. Måste ha varit roligt att få vara med om bakom kulissen hos dina underbara söta barn =)
    Kan förstå att du längtar efter annan fredagsmat ;-)

    SvaraRadera
  3. Det var jättetrevligt Bella!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!