måndag 4 oktober 2010

Sjukstuga och inskolning

God morgon på er!

Det är trots allt en god morgon, klar himmel, en underbar sol som sakta segar sig upp och luften som är alldeles uppfriskande! En vacker höstdag väntar.

Idag vaknade vi upp med en mindre sjukstuga i hemmet. Mathilda har problem med magen, troligtvis laktosen som spökar igen, Melwin är dunderförkyld och Mollies vänsteröga var svullet. Troligen ett insektsbett. Ingen vidare start på dagen som förövrigt innehåller första besöket på förskolan, läkarbesök för mig och föräldrarmöte ikväll på nya "dagiset".

Hur ser er dag ut?

4 kommentarer:

  1. Hoppas alla blir bättre snart. Stackarna. Själv ska jag träffa min bästa vän som jag inte sett på fler månader då hon har varit bortrest. Jag längtar så jag spricker! :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Tack Alexandra! Hoppas du får en härlig dag med din bästa vän! Ni har säkert mycket att ta igen!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev i ert sovrum. Vi fixade vårt i somras men oj vilken tid det tog att få bort tapeter och spackla. Nästa projekt är att tapetsera vårt vardagsrum men då kommer vi att anlita en proffs. Hoppas dina barn snart mår bättre. Det tar på krafterna att ha sjuka barn.

    Ulrika Algesund

    SvaraRadera
  4. Tack för din omtanke Ulrika! Både sjuka barn och renovering tar på krafterna. Så jag förstår er att ni tar in hjälp! Lycka till med era projekt!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!