torsdag 21 oktober 2010

Som Lottas födelsedag

Jag fyller år idag! 36 år gammal.

Det började bra. Ett överraskande paket på morgonen med något jag önskat länge! Komplettering till min röda fina Cult diskmedelspump, fat och vas till diskborsten. Den pryder nu diskbänken så fint.

Tack familjen!!

Sen började eländet!

Tar lite sats... känner att jag måste få ut det!!!

En numer tioårig dotter som blir hysterisk för att hon inte får till sin lugg med plattången! Det fanns ingen ände på gapande, skrikandet och krokodiltårarna!

Svagt molande huvudvärk.

En nerisad bil som knappt gick att skrapa rutorna rena för att det satt så hårt!! Dessutom hade jag inga vantar så innan jag var klar värkte det i fingrarna!

Kaos på jobbet!

Besviken på chefen, fick inte förväntat längre vik!!!

Mirgänen börjar smyga sig på.

Kör hemåt.

Hämtar de stora barnen + kompis

Hämtar Mollie

Kommer ut från förskolan och hör ett illvrål

Melwin har blivit klämd i bildörren av storasyster.
BLOD PÅ MIN FÖDELSEDAG!

Hem

Ringer vårdcentalen, får vänta en halvtimme innan jag blir uppringd och får sen tid till läkare om 50 minuter!!

Flimmret börjar i vänsterögat, inte bra!! TREO x 2. Borde i detta läget gå och lägga mig!!

Försöker ring morgondagens arbetsplats att jag inte kan komma. Ingen svara på några nummer. Tillslut på omvägar efter typ 20 telefonsamtal får jag tag i någon. Löst!

Ska strax åka till läkaren!!

Kort och gott

EN USEL FÖDELSEDAG!!!

Hoppas dagen får ett lika bra slut som för Lotta på Bråkmakargatan!

6 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen vännen min =)

    Jobbigt att den inte blev som du tänkt dig. Migrän är aldrig trevlig och hoppas att det ordnar sig med Melwin. Stackars liten, han måste ha skitont.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Neej, vilken födelsedag! Hoppas ändå huvudvärken lagt sig lite och att kvällen blir bättre!
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått?
    Tänkt mkt på er.

    kram

    SvaraRadera
  4. Grattis Elaine och grattis till Mathilda i efterskott! Vilken dag!! Hoppas att resten av kvällen blev bra. Kram Sara
    P.S Linnéa saknar Mollie och undrar hur gammal hon egentligen är nu! Hrm, kanske är dags att ses nu? Vi måste höras...

    SvaraRadera
  5. Men HUA vilken dag Elaine!! Lät inget vidare! Visst är det trist när det blir så! Men som du säger så är det bara att ta nya tag! Är så evigt tacksam över att jag aldrig har haft migrän...
    Däremot har jag en väldigt skrikig liten kille som frestar på tålamodet väldigt ofta =)
    Hoppas att kvällen blev bättre för dig och ETT STORT GRATTIS!!!!
    MASSA KRAMAR I HÖSTMÖRKRET =)

    SvaraRadera
  6. Stackars dig! Vilken dag! Men chokladkrämen såg god ut!

    //Sockerälskaren

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!