söndag 10 oktober 2010

Uppe med tuppen

Det blev ganska sent igår. Vi hade mys i Mörrum tillsammans med familjen Folkesson. Mycket trevligt!! Gemensam matlagning med potatisgratäng och utegrillat kött och så god efterrätt på det. Timmarna gick fort i goda vänners lag.

I bilen på vägen hem kände jag av det, men försökte ignorera det, vilket gick ganska bra. När barnen kommit i säng satte jag igång med förberedelserna av dagens sånger i kyrkan vilket pågick ganska sent. Tillslut skulle tröttheten besegra mig och jag somnade. Sömnen skulle det dock inte bli mycket med. Vaknade framåt småtimmarna då gårkvällens känningarna gjorde sig än mer påminda och tillslut fick jag bara erkänna för mig själv att sjunga var något uteslutet. En tjock hals som smärtar är inget att föredra när man sjunger!

Försök att på ett deskret sätt, med nästan nattliga sms, hitta en ersättare för mig gick inte så bra så. Det blev till att ringa på hemtelefonen och agera tuppen som väcker folk klockan sju på morgonen. Det finns inget värre än när man väcks av telefonen på tider då det normalt inte ringer. Det hinner gå tusen tankar genom huvudet. Men vad gör man?!?!

Ingen sång för mig idag, däremot mängder av varmt te med honung!!

4 kommentarer:

  1. Ajaj, men bra val att du stannar hemma och kurerar dig!

    SvaraRadera
  2. Men vad synd!
    Hoppas att du fick tag i ngn. Trist när det blir så där, men ibland behöver man tänka på sig själv.
    Krya på dig och jag hoppas att du blir piggare snart.
    söndagskram

    SvaraRadera
  3. Trist! Krya på dig!
    Ha en fin måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Men så tråkigt. Krya på dig kära du!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!