söndag 14 april 2013

Duktig igår, hårt fall idag!

Jag försöker, i största möjliga mån, hålla mig borta från kolhydrater, vilket oftast går riktigt bra! Då och då händer det att det hamnar något litet på tallriken. Brödet känner jag ingen saknad av alls, men ibland blir det komplicerat att undvika kolhydraterna när det är blandrätter med ris och pasta i skolbespisningen på jobbet.

Sen kommer det tillfällen när det är som förgjort att få till det!

Denna veckan har varit rent av hopplös! En mackan för överlevnad i onsdags ifall elevernas egenlagade måltid skulle bli en katastrof, vilket så klart inte hände. Djungelgryta, ris, sallad, hembakade bullar och äppelkaka, jättegott, en riktig succé faktiskt!

Sen rullade det på med pasta och skinksås, soppa med ostmacka, sconesmuffins på fritids, ugnspannkaka osv.

Så igår tog jag tag i det igen! Tillsammans med Thom och Dianah hamnade vi, sent igår kväll, på restaurang i Kristianstad med en köttpyramid och goda såser på bordet! Fläskfilé, kycklingspett, chorizokorv och grillade revben. Så gott!

Duktiga jag höll mig till proteinerna, bara för att falla hårt idag igen!

Det finns några saker jag är svag för. Kladdkaka är en sak och vår pastors fru, Carina Liljas lasange är en annan! Det finns ingen godare i världen! Så idag när jag kom in genom kyrkdörren och såg vad det stod på menyn, LASANGE, suckade jag lite och tänkte sen att veckan är ändå redan förstörd, så varför inte njuta idag och ta tag i livet imorgon! På en måndag i vanlig ordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!