lördag 6 april 2013

Igår, idag.....

Igår blev det en helt spontan utflykt, först till Kosta outlet, sen vidare till lillasyster Heidi i Nybro.

Den enda som åkte från Kosta med vinst var Mollie som det inhandlades POP-kläder till, till mycket förmånliga priser. Vi andra kammade noll i klädväg, men njöt ändå av det underbara vädret och en fantastiskt god pizzabuffe. Eftermiddagen och kvällen hade vi en mycket trevlig och underhållande vistelse hos Heidi och Jimmy med gott att äta!

Innan vi kört genom Smålands mörkaste skogar och var hemma igen, var klockan nästa halv tolv, så det blev sängen direkt, trötta av att sitta på helspänn och spana efter vilt i mörkret.

Efter att Mollie tassat ner till oss under natten, blev sömnen inte det bästa! Sen sju i morse har jag legat vaken och då var det ju bättre att förvalta tiden på ett bättre sätt än att ligga kvar!

Idag bjöd morgonpromenaden på bättre förhållanden än förra gången! Varmare, solen stod högt på himlen, vindstilla och Hillsong i hörlurarna! Sträckan över bron blev ganska långsam när fokuset hamnade på det spegelblanka vattnet, svanarna och de skränande skrattmåsarna som överröstade musiken i mina öron! Jag bor i en vacker stad!

Efter min snabbaste femkilometersrunda hittills, smög jag mig in i huset till en sovande familj och påbörjade det dagen i övrigt innehåller, städ och plock! Hoppas dock på en liten paus på Hus & hem-mässan i Kristianstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!