onsdag 3 april 2013

Ett helt hav emellan

Halv påsklovet har passerat och fort går det!

Idag har jag varit hemma hos min fantastiska kollega Sofie och haft det mycket trevligt. Melwin och hennes son Philip har fram tills idag bara varit Skype- och minecraftkompisar, så det var två lite nervösa killar som träffades för första gången. Men det gick över snabbt. Mollie roades av Alice med en hel låda med PET shops, medan vi vuxna kunde sitta och prata över en kopp och kladdkaka! Mums!

Trots trevligheterna fick vi avsluta vår träff för annat inbokat! Klockan 17.00 hade jag ett mycket viktigt möte! Lite försenat fick jag kontakt med andra sidan Östersjön, via Skype!

I söndagskväll vinkade jag, med stor ångest, av min 12-åriga, numer lilla flicka, för ett äventyr med bästa kompisen och hennes familj till Polen. Det skulle snart visa sig att kontaktmöjligheterna inte var de bästa. Ett och annat meddelande har vi lyckats förmedla till henne via pappan i familjen, men Mathilda har vi inte kunnat nå, förrän idag, då de tagit in på ett spahotell med wifimöjligheter.

Vilken lycka att få se henne och höra hennes röst en liten stund!

Såklart saknar hon oss, lite, men hon har det roligt och mår bra iaf, det kändes skönt att få veta!

Så min älskade lillasyster, inatt kan du sova gott!

2 kommentarer:

  1. Vi har det bra Elaine! Jag tror att ni får följa med oss nån gång till Polen. Mathilda har det bra med sin extra familj :)
    Det var trevligt att se er på Skype när vi hade ätit middag. Mollie verkade på gott humör liksom du.
    Vi är kvar här på hotellet till 11 imorgon bitti.
    Passa på och Skype med henne tills dess. Frukost imorgon vid 9
    Hälsningar familjen Westerback

    SvaraRadera
  2. Ja, det var skönt att höra! Men än är det inte över:/ Säg till så fort de kommit innanför dörren!/Sis

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!