måndag 22 april 2013

Inte annat än galet!

Gårdagen var innehållsrik från början till slut! Lyckade få med mig hela familjen på promenad, till kyrkan i det vackra vädret. Det var en härlig sammankomst med dubbeldop, som berörde mig mycket! Tyvärr missade jag en stor del av innehållet i övrigt eftersom Mollie fick för sig att hon inte skulle vara själv i söndagsskolan. Det är tur att det kommer en ny söndag denna veckan!

Efter husmanskosten som serverades efteråt, blev det en minst lika skön promenad hem igen, där det fanns en hel del saker att ta tag i. Bilarna städades, tillika altanen där även fönsterputsning påbörjades. 14 rutor x 2 sidor, inget jag roas av kan jag tala om!

Kvällen var vigd åt tjejkompisarna. Lite matlagning och en bra film passade väl bäst när söndagen var den enda dagen vi kunde få till det på. Kvällen blev allt annat än det lugna jag hade tänkt mig.

Det blev väl ganska hysteriskt kan man väl säga, eftersom systrarna Dianah och Dessan hade satt igång och blonderat Dessans hår inför sommarsäsongen.Tillslut var alla sex tjejer inblandade i att få det att se något sånär ut, iaf så att hon kunde visa sig bland folk. Två turer till affären, silverschampo, inpackningar osv.

Förra gången vi träffades och det stod skräckfilm på menyn, var det jag som stod för komedin. Denna gång får Dessan (Blondie) ta på sig både dramat, skräcken och komedin! Det kan inte bli annat än galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!