lördag 27 april 2013

Släpp kossorna loss det är vår!

När Mathilda och Melwin var små åkte vi på det årliga kosläppet i Bräknehoby vid några tillfällen. En trevlig tillställning med ca 2000 besökare, mjölk och bulle m.m

Som många andra trevliga tillställningar har fler och fler fått upp ögonen för kosläppet och besökarna har med än fördubblats och tripplats under de åren jag valt att inte åka dit, så jag har dragit mig för att åka dit i flera år.

I år tyckte jag att Mollie var så pass stor att hon skulle få uppleva detta fenomen som drar besökare från hela Blekinge med omnejd.

Nog var där folk alltid, i mängder, och alla utställarna som fanns runt omkring var också nytt för oss. Det fanns mycket att titta på, men Mollie hade ett mål, hästarna.

Sån tur vi hade att min syster Zhoe, som går på skolan, hade lite tid över att visa oss runt i stallet så att Mollie fick klappa hästarna och åka en tur i häst och vagn. Mer hann vi inte innan det var dags att bege sig till kohagen för årets kosläpp. Lika galet som alltid röjer kossorna loss i hela hagen och roar publiken. Ett riktigt vårtecken - släpp kossorna loss, det är vår!




1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!