tisdag 2 april 2013

Intensivt och innehållsrikt!

Nu har det varit tyst ett tag igen, av förklarliga skäl.

Influensan höll oss i ett hårt grepp och 80% av familjen genomled den. I två veckors tid fick vi kämpa! Jag hostade så illa att jag inte kunde prata på tre dagar. Det var nog det värsta av allt, tror jag, att tvingas vara tyst!

Lagom till tillfrisknandet drog den efterlängtade, årliga påskkonferensen igång. Det har varit en fantastisk konferens! Intensiv och innehållsrik!

Det är ett skönt slit mellan att sjunga, förbereda mat, diska och städa! Mitt i det är det bara härligt och roligt! Vi är ett gött gäng i församlingen som arbetar för att få ihop det, så att människor från hela Norden ska ha det så bra som möjligt! Ett fantastiskt tillsammansarbete!

Årets tema har genomgående varit positivt och uppmuntrande från början till slut! En amerikansk cowboy, en "galen" afrikan, en hevymetalpräst från Göteborg och församlingens egna föreläsande förmågor har levererat! Som en röd tråd har innehållet i föreläsningarna knutits ihop. Livet är vad livet är, en bergochdalbana, det är ingen skillnad för att man bekänner sig som troende! Men vi tar oss igenom, vi ger aldrig någonsin upp, för vi har någon vid vår sida som älskar, skyddar och hjälper oss! Du är aldrig ensam! Jag känner mig så motiverad och uppmuntrad!

Nu väntar det några "lediga" dagar innehållande familj, vänner, kvällskurs och annat måstegöra!

Önskar er en fantastisk vecka!

Kram....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!