söndag 11 juli 2010

Bränn Bränn Bränn

Dagens rubrik syftar inte på något solande utan snarare på kalorier. Har jag inte brännt kalorier idag så vore det konstigt! Morgonen började med en promenad till Kyrkan. Hettan var påtaglig redan klockan nio när Mollie och jag gav oss iväg.

Vanligtvis brukar vi tala om värmen vi känner mellan oss när vi kommer tillsammans i kyrkan, idag kan jag tala om att det var värme i dubbel bemärkelse. Den som inte dröp av svett måste ha ngt fel på svettkörtlarna!! Malin var dock en frisk fläkt från talarstolen.

Mannen utlovade skjuts hem, han hade omsorgsfullt tagit volvon så att vi skulle slippa gå hem i värmen, vilket uppskattades. Det var ju bara det att han hade glömt en väldigt viktig detalj...Mollies bilbarnstol. Det fanns ju inget annat att göra än att börja gå. Väl hemma,nu totalt genomsvettig, fick Mollie lite middag, sen var det dags för sovstund.

Den varma promenaden hem från kyrkan hade redan fallit i glömska och jag tyckte det var bättre att Mollie fick somna i vagnen, så jag skickade iväg mannen och de stora barnen i bilen till våra vänner i Kämpaslätten och började vandra! Detta skulle jag få ångra bittert. Inte en skuggfläck på tre kilometer. Jag förstår hur man kan bli knäpp om man vistas för länge i öknen! Vattenflaskan användes både till dryck och svalkan av kroppen. Sista biten av vägen gick jag genom skogen, mer behagligt så klart men mina krafter var det inte mycket med. Jag bokstavligt talat sjönk ner i Anne och Christers svala garage när jaag kom fram. Det tog nog 20 minuter innan jag återfått tillräckligt med krafter för att hoppa i deras pool. SKÖNT OCH SVALKANDE!!!

Lite mat, en god kycklingsallad, återförde ytterligare krafter, tillräckligt för att orka med en svettig promenad hem igen.

2 kommentarer:

Tackar så hjärtligt!