torsdag 22 juli 2010

God morgon världen.

Familjen ligger och sover fortfarande, jag hör de djupa andetagen även om jag sitter i förtältet. Hade själv ett trängande behov och steg upp strax innan klockan åtta till en helt fantastisk strålande dag. Har till och med hunnit med stordisken sen igår som vi inte hann med när det var tänkt, eller rättare sagt struntade i för att vi inte hade lust. Stå och diska i solskenet och titta ut över en camping som sakta vaknar till liv, gör ju en annars så tråkig sak till en trevlig stund.

Kvällen igår var mycket trevlig och bjöd på en salig blandning. Grillad innerfilé, potatissallad och grekisk sallad. Det satt fint runt midjan. Nya vänner, gamla vänner, kulglass, lite inköp i shoppen och en sen fikastund i Maria och Boris förtält. Gamla minnen, husvagnssnack, framtiden, ja allt pratades det om.

Sen...

...inte för att det är efterlängtat till att förstöra semestern, men regn när man sover i husvagn.... mm....det finns inget mysigare när man ska gå och lägga sig. En riktig skur kom det och Mollie blev lite fundersam över den nya upplevelsen, men hon och alla vi andra somnade gott in till smattret.

Nu väntar en god frukost och sen blir det nog ytterligare en härlig dag på stranden.

Önskar er alla en riktigt trevlig dag!!

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att man sover gott i husvagnen när det ösregnar utanför.
    Hoppas att ni har det bra och myser och njuter för fullt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vad det låter härligt!! Är lite avis på er! =)
    Har inte orkat svara på inläggen då det har tagit mig 100 år för att vara uppkopplad och skriva osv... Så nu ska jag försöka ta igen när jag äntligen är hemma efter nästan 2 veckor ute på vift!!
    Dock har den bärbara gått sönder så nu sitter jag på sonens rum lite försynt och frågar snällt om det är ok att jag sitter där under tiden som han tittar på film med kompis =)
    Hoppas semestern är till fröjd!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!