söndag 4 juli 2010

Tro det eller inte!

Tro det om du vill eller inte men idag har det premiärdoppats! Vår vänner skulle parkera sin husvagn på Hälleviks camping och barnen ville så gärna bada så vi förberedde oss med badkläderna på och åkte dit. Vattnet var riktigt ljummet vid strandlinjen så jag tyckte åtminstone att Mollie kunde få känna på. Det var till en början lite främmande för henne men snart så plaskades det! Eftersom jag upplevde det som riktigt varmt tänkte jag att även jag skulle ta mig ett dopp. Problemet var att för att kunna doppa sig fick man gå hur långt som helst och för varje meter så blev det inte varmare om man säger så, så när jag gått ut så jag hade vatten till midjan hade den goa känslan försvunnit. I detta läget har man ju två val...

1. Man vänder tillbaka och när det har blivit tillräkligt varmt så dyker man ner i det grunda vattnet och får halva stranden innanför badkläderna... eller

2. Man biter i det sura äpplet räknar ett, två tre på det fjärde ska det ske, kastar sig bakåt för att man inte ska komma på andra tankar i sista minuten och hamnar sen under det iskalla vattnet, skjuter upp som kanon och tjuter som en stucken gris... Vidare springer man in till land i hopp om att man ska få upp kroppstemperaturen igen innan man nått land så man, utan att hacka tänder, kan skryta om att man har doppat sig!

Mitt val....nr 2!!!
Två nöjda badare!

6 kommentarer:

  1. haha modigt! :)
    när är Mollie född?

    SvaraRadera
  2. Malla: Mollie passerade tio månader för ett par dagar sen! Tiden går så fort!!

    SvaraRadera
  3. oj, hon är väldigt lik Nellie i ålder då :) Nellie är född 24 aug -09 :)

    SvaraRadera
  4. Heja!

    Jag hade valt samma =)

    SvaraRadera
  5. HAhahaha, HÄRLIGT!!! Vad modig du är!! Vet precis vilken känsla du menar, att det inte längre är så skönt. Därav att jag mer eller mindre nästan alltid dyker i! Klarar inte av att dra ut på "smärtan". Men det är klart, det går ju inte att dyka om det är långgrunt! =) Bra för barnen men mindre bra för badkrukorna =)
    Vad roligt att det blev så bra med cykelsadeln!! Alltid kul när man gör sådär bra lösningar!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej mig Bella!! Det kändes som det enda rätta valet i det läget, det minst plågsamma iaf, för sand innanför badkläderna är ingen höjdare
    Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!