tisdag 24 augusti 2010

Avslöjar.....

Totalt värkbruten, skinnflådd, blodblåsor, blåmärken m.m är resultatet av gårdagens stenhårda arbete.

För länge sedan drog jag i gång projekt "knacka fram tegelvägg". När jag kommit en tredjedel av väggen dök det plötsligt upp två rör som stack ut från väggen. Då vi inte hade någon som helst aning om vad dessa rör hade för funktion samt att besvikelsen över att de förstörde hela intrycket, fick oss att bordlägga hela projektet... en lååång, låång tid.

Vi tror i dagsläget att det varit någon form av elementupphängning och ska försöka avlägsna dessa!

Igår, utan någon som helst planering, fick jag så mycket inspiration att jag plockade fram hammaren och gick fullständigt lös på resterande del av väggen. När man får den känslan ska man ju inte ignorera den, för då blir det ju verkligen något gjort.

Dammet yrde och efter lite mer än en timme var all murbruk borta!!!!

Då återstod bara städningen. Den tog längre tid än själva rivningen. Putsdamm i mängder. Dammsuga, damma ALLT, tvätta golven och så samma procedur en gång till. Jag ser dessutom att jag kommer att få göra om det ytterligare en gång idag då det lagt sig en fin yta på bord och bänkar under natten.

Trots att jag är totalt värkbruten och sårad och trots allt städande så är jag SÅÅÅÅÅÅ nöjd med resultatet hittils. Lite finlir återstår dock. Kan avslöja att mannen blev mycket imponerad över överraskningen han fick när han kom hem!

Tills jag har de saker jag behöver för att jobba vidare med projektet har jag ett nytt på gång.....

6 kommentarer:

  1. Hahaha, galenpanna!! =)
    Ååå så roligt att se att ngn annan är som en själv, även om det impulsiva inte alls är som det brukade förr i tiden =)
    Vad otroligt fint det blev!! Riktigt kul att även maken blev minst lika glad!
    Det är aldrig roligt att gå o städa efter att man har hållt igång! Tror att det är därför som man många ggr drar sig för att starta ngt...
    Hmm, undrar jag vad nästa projekt blir!! =) Ser fram mot en uppföljning =)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, du Karin! Nu har du sett en annan sida av mig. Ibland har jag mina ljusa renoveringsstunder och då kan jag inte vänta!!! Impulsiv, ja visst!! Men som du säger, det händer inte allt för ofta!!
    Jag kommer ofta till en punkt då jag blir så trött på att inget händer och då får jag ju hända själv!!
    Nu har jag ju ånga uppe och då får jag ju fortsätta, eller hur!! Ha Ha Ha

    Ska hålla dig uppdaterad på mitt andra projekt så småningom!

    Städningen suger verkligen. Jag gillar inte den i vanliga fall, men renoveringsstäd är verkligen det värsta som finns!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. HEEJ!!
    Vad duktig du är!!!
    Det blev ju jättebra....men vilket JOBB!
    Får titta närmare på det när vi kommer på besök nästa gång!
    Kram!
    Anne

    SvaraRadera
  4. Det var ett riktigt hästgöra Anne! Inget jag i nuläget känner att jag vill göra om! Hoppas det hinner bli riktigt färdigt tills ni kommer!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!