söndag 1 augusti 2010

Drömmen om Elin

Då har vi lämnat Öland bakom oss för i år, men passade på att preliminärboka vecka 29-30 nästa år innan vi gav oss iväg. De sista dagarna på Öland blev mycket händelserika med utflykter, vattenland, gokart, (återkommer med mer om detta vid ett annat tillfälle) träff med våra grannar, grillning och solnedgång vid raukarna på Öland m.m.

Resan till västkusten tog vi i två etapper. Att köra 52 mil på en dag skulle bli lite väl långt, så ett stopp i Tidaholm hos svärföräldrarna passade bra. De sista 18 milen gick fint och strax efter tolv var vi framme på Solviks camping några kilometer norr om Smögen.

Campingen är liten och mysig, belägen inne i en vik och i en dalgång med klippor på båda sidorna. Från vår campingplats har vi utsikt rakt mot vackra Smögen.

Kvällen har innehållt promenader, korvgrillning och en hel del skratt tillsammans med mina föräldrar och min syster Christel med familj som vi ska tillbringa vecka med här i vackra Bohuslän, allt detta till husvagnsgrannarnas dragspelstoner av "Drömmen om Elin". Kan det bli mer Bohuslänskt?

Förväntningarna på morgondagen är stora, då väntar besök i Smögen och Kungshamn.

7 kommentarer:

  1. Fina bilder och vilken härlig semester ni verkar ha haft! :)
    kul m,ed besök!

    SvaraRadera
  2. Ser ljuvligt ut!:)Det är så fint i Smögen,vi har många fina minnen därifrån när barnen var små,några av våra semestertrippar gick oxå dit
    på sommaren...Härligt !!!
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen.
    Vilka fina bilder! Blir sugen på att åka dit!
    kramkram i massor

    SvaraRadera
  4. Hej!!

    Åhhh jag hoppas att ni får det så himla fint borta i smögen/kungshamn. Har varit där flera ggr själv, ffa i Kungshamn och är lite kär i det stället! Så fint!! Blir så avundgsjuk att jag inte kommer dit iår, har inte varit där på flera år faktiskt =(
    Har undrat var du har tagit vägen. Förstår att det inte blir samma när man är på semester. Har varit inne o kikat många ggr men inte känt att jag har haft tid att skriva. Har suttit o planera min systers möhippa mitt i allt och det har tagit rätt mkt tid o kraft. Men nu så, nu är allt överstökat! Hade så OTROLIGT kul!! Nu kan till o med jag blogga som vanligt =)

    Ha så skönt denna sista semestervecka som ni är iväg. Har ni mer semester? Usch, själv börjar jag jobba snart =( Men men, det kommer säkert bli kul när man väl är där! =)

    Massa regniga kramar!!

    SvaraRadera
  5. Här har vi det toppen Malla! En plats värt att besöka!

    SvaraRadera
  6. Bella! Jag kan verkligen rekommendera er att åka dit! En helt underbar plats!

    SvaraRadera
  7. Skönt att ordningen är återställd nu Karin!

    Håller med dig! Det är så fint här i Smögen och jag kommer lätt att återvända hit igen!!

    Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!