lördag 21 augusti 2010

Vilken soppa!

Mollie fyller ETT i början av september. Jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen!!! Funderingarna på vad vi skulle köpa till henne har varit fram och tillbaka, men till slut bestämde vi oss för att köpa en dockvagn. Jag hittade en jättesöt vagn, med tillhörande bäddset, en Micki med en fast sufflett, dock i rosa.

Jag störde mig lite på färgen för jag vill ha en röd. Av en händelse upptäckte jag att det fanns!!!

Några få återförsäljade hittades och den som var något billigare var Leklagret.se. En beställning gjordes och en förskottsbetalning utfärdades.

Nu började problemen!!!!

Pengarna drogs från vårt konto men någon bekräftelse kom aldrig. Jag loggade in och kollade orderhistorik, där stod det att jag aldrig handlat där!!! Ingen telefon till företaget, bara mejl!! Det mejlades ett antal gånger utan svar. Ett mobilnummer hittades, då hamnade vi i en glassbil. Ytterligare ett mobilnummer hittades men inget svar, dock en telefonsvarare där jag pratade in ett argt meddelande! Det funkade!! En man ringde upp och bedyrade att allt skulle ordnas och att han skulle höra av sig under morgondagen. Vi väntade..... men det kom aldrig något telefonsamtal!!! Ytterligare försök att ringa utan framgång och tillslut ett argt mejl om att jag skulle kontakta konsumentrådgivningen och allmäna reklamationsnämnden!!

Igår kväll kom ett mejl tillbaka att min order förnyats och att varorna snart ska skickas!! På mitt inlogg har orderhisstoriken ändrats! Nu väntar vi spänt på om det är ytterligare ett tomt löfte från Leklagret.se eller om våra varor verkligen kommer om några dagar!!

Som sagt, av våra erfarenheter lär vi oss något och jag kommer hädanefter att vara väldigt uppmärksam när jag beställer från internet igen.

6 kommentarer:

  1. Åh vilken fin vagn!! Linnéa har hållt på hela sommaren att "samla" saker som hon ska ge Mollie. En klänning, leksak mm. Vi tänkte att vi skulle åka ner till er, bara det att vi rivit väggen o köpt kamin o skorsten som ska installeras först... Kram Sara.

    SvaraRadera
  2. Kul att det funkar att skicka kommentarer nu!!
    Ni verkar ha så fullt upp att göra nu så ni har väl aldrig tid att komma nu!!! Kolla upp någon dag om ni behöver en paus i allt arbete.

    SvaraRadera
  3. Fy när det ska strula sådär! Hoppas ni får vagnen nu! Den var superfin :)

    SvaraRadera
  4. Efter allt detta strulet vågar jag inte hoppas riktigt än. :(

    SvaraRadera
  5. Vilken superfin vagn!! Jadu, tiden går så otroligt fort!! Det är ganska hjälplöst att handla på nätet, men har liksom ingen chans egentligen att skydda sig mot såna saker eller för den delen kunna bevisa att man verkligen har betalt!!
    Hoppas att allt går vägen! Men det gör det nog, om inte annat med en stark kvinna bakom datorn =)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack Karin för din uppmuntran! Det är första gången jag råkar ut för något liknande men jag är ju inte den som ger mig i första taget så får jag inte mina varor blir det inte lätt för leverantören!!! Ha Ha Ha

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!