tisdag 10 augusti 2010

Jag efterlyser lite spontanitet!!

Här hemma är det jag som till 99% står för ideérna och kreativiteten. Mannen har de tunga skorna på och trycker till 99% på bromsen. Jag kan väl vara ödmjuk och säga att
alla mina ideér inte är bra och att det ibland är bra att han bromsar, men jag kan bli sååå frustrerad.

Jag vill bli färdig med huset någon gång!!! Saker och ting måste ju göras i rätt ordning så långt är jag med. Vi skulle "bara" sätta lister i vardagsrummet när ideén kläcktes om att ta bort parketten, slipa golvet och vitlacka det. Så långt var mannen med! Nu måste han fundera och det tar så låååång tid! Så listerna kan ju inte komma upp förrän golvet är gjort. Lite spontanitet vore inte fel!

12 kommentarer:

  1. Ta bort golvet kanske vi kan göra när vi målat garaget, gjort det fint i trädgården osv. Jag tycker man göra klart en sak i taget. Du börjar likna mer och mer din mor, inte bra. :-)

    SvaraRadera
  2. Älskling! Man bör göra fint på insidan före utsidan står det i en bra bok jag känner till!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Bella!! Behövligt med en hejaklack emellanåt!!

    SvaraRadera
  4. Visst är det så Sandra!! Vi har bott i huset i 11 år och är inte färdiga än!! Frågan är om man någonsin blir det! Inte konstigt att man har gråa hår!

    SvaraRadera
  5. Vet precis vad du menar. Jag kan till o med känna att jag inte har rätt att gnälla då det är sambon som gör det mesta...
    Jag har mest dragit ner på kaloriintaget o mer sallad. Ska försöka komma igång medmlite mer träning också. Fick höra även idag; är du med barn igen?blir så arg att folk inte tänker sig för!! Är enl mig själv inte sååå stir över magen att man ska " våga" fråga om det :( jaja, jag frågar inte i första taget ;)

    kram kram

    SvaraRadera
  6. ojoj, jag förstår dig!
    vi har bara bott drygt ett år i huset men har låååång väg kvar!

    SvaraRadera
  7. TACK Elaine!! Klänningen jag hade på mig kom från...., vet inte om ajg vågar skriva det, ULLARED.... =) Det var den resans fynd! Gjorde ett nytt i somras när jag var där. Men har ingen bild på den, kommer dock säga till när jag har den på bild =
    Jadu, det är typsikt att allt ska stanna på vissa ställen, blir så mkt svårare att bli av med överskottet! Rumpan är jag fortfarande nöjd med men INTE magen!

    KRAM =)

    SvaraRadera
  8. Förstår att ni precis är i startgroparna Malla! Glöm inte att ta en paus dåd och då så ni inte tappar gnistan att få iordning där hemma. Lycka till!!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Karin..näst efter Ikea är Ullared mitt favoritställe. Oftast är vi där två gånger om året och absolut en gång på hösten då vi gör julklappsinköpen. Vi har ju bara 20 mil dit.

    Mage och rumpträning lär det bli i stora mängder här hemma om jag ska få bort det överflödiga.

    KRAM

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!