måndag 30 augusti 2010

Fullt upp.

Tiden räcker inte till just nu och tyvärr är det bland annat bloggandet som blivit lidande. Tråkigt för jag ser det som min stund på dagen/kvällen då jag kopplar av. Veckan som gått har jag haft så mycket att göra så jag stupat i sängen!

Så här såg förra veckan ut.

Utöver alla "vanliga" göromål så...

*Mannen är sjukskriven. Han har gjort sig illa i ryggen och knapprar smärtstillande och behöver vila. Extra mycket att göra för mig.

*Min syster nr 1 och hennes barn har varit på besök hela veckan. Då vill man ju passa på att umgås.

*Min syster nr 3 kom på snabbvisit.

*Mitt andra projekt har jag jobbat hårt med. Så fort jag fått tillfälle har jag pysslat med det. Det har varit många moment som dragit ut på tiden. Jag är nöjd med resultatet men vet att jag aldrig kommer att göra något liknade igen. Ska snart lägga upp bilder på mitt nästan färdiga projekt.

*Första körövningen. Planering och genomförande tar mer tid än man tror.

*Städning av musik och sångmaterialet i kyrkan. Välbehövligt. Det tog mig och en hjälpande hand fyra timmar att bara få iordning på oredan. Ändå är det inte riktigt klart.

* Vi har jagat också! Hela fredageftermiddagen och halva lördagen! Överallt har vi fart runt i det närmsta Skåne för att hitta en ersättare till vår krånglande Polo! En ny bil, en pålitlig bil är ett måste nu när jag ska börjar jobba lite smått. Clio, Peugot, Polo, Ford Focus m.m, alla potensiella kandidater

*Jakt nr 2. Inte i lika stor utsträckning, men en soffa har vi börjar leta efter också. Ett besök på Mio i lördags förgyllde lite grann. Inget soffinköp, men väl en liten söt mjölkkanna fick följa med hem. (har storleken mindre, typ 3 dl)

*Igår sjöng jag i kyrkan.

*Fikagäster på eftermiddagen. Bakade äppelkakor. Gott!!

Hur trött man än må vara så är jag glad och tacksam att:

Jag har en underbara familj
Att jag fått tillfället att träffa mina systrar
Att jag kunnat förvalta något jag redan har och göra det till något bättre.
Att jag får möjlighet att utöva det jag är intresserad av
Att det blivit lite mer ordning och reda i sångpärmarna
Att vi snart har en pålitlig bil
Att jag snart har en ny soffa!
Att jag fått en fin mjölkanna att ha på bordet istället för mjölkpaket.
Att jag fått sjunga i kyrkan
Att jag kunna baka äppelkakor som jag kunde bjuda goda vänner på!

Det är trots inte alla som har det så bra som jag!

6 kommentarer:

  1. du har fullt upp..kom ihåg att vila lite också :)

    SvaraRadera
  2. Andas vännen!

    Mkt du har gjort, men bra saker !

    Styrkekram från mig

    SvaraRadera
  3. Tur att man sover gott om nätterna Malla! Fast å andra sidan är det inte konstigt att man sover gott! ;D

    SvaraRadera
  4. Tack Bella!
    Gör med lite profylax emellanåt!! Hi Hi Hi ;D
    Kännner mig nöjd med allt jag hunnit med!

    SvaraRadera
  5. Ja herrejisses vad du har gjort saker!! INTE ILLA!! Låter som jag ju ;-)
    Men jag håller med föregående skrivare. Fast det tror jag nog att du redan vet, man är duktig att ta på sig och göra saker, oftast med glädje, och det är oftast när man som du tittar tillbaka på allt man gjort som man inser hur otroligt mkt det egentligen är! Men som tur är så är det ju inte alltid så. Det är väl därför som man klarar av att ha såna perioder! =)
    Jag har inte jobbat idag, börjar i morgon. Jag hade anmält att jag skulle komma tillbaka idag, men de hade lagt schemat som att jag börjar i morgon.
    Ska du börja jobba med ditt ordinarie jobb?? Var det som lärare?? Har pärlan inte kommit igång?? Jobbigt med bråkande bil!!
    En kaffekanna är inte pjåkigt!! =) Hade själv inte tackat nej till en sån fin sak!! Har ni många roliga affärer med fina inredningssaker??

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Oj Karin...vad ska jag börja! Man känner ju sig själv bäst och vet hur mycket man klarar av att hålla på med. Ibland orkar man mer och ibland mindre. När man är mitt i allt så märker man knappt att det är så mycket att göra. Jag är iaf nöjd med allt jag åstadkommit under veckan som gått.

    Efter skolan fick jag ett förskolevik som förlängdes hela tiden. Lagom till jag skulle ha Mollie sa de upp folk så jag har inget jobb att gå tillbaka till. Jag är ju utbildad att jobba i skolan och hoppas få göra det! Jobb finns alltid, men man måste nog börja någonstans. Detta blir en lite lagom start tills Mollie har fått plats på dagis i Oktober.
    Då kan jag vikariera mer aktivt och hoppas att det leder till något mer.

    Bilen är fixad för tillfället, men den känns inte pålitlig så en ny får det nog bli iaf.

    I vår lilla stad har vi fem små inredningsbutiker som jag brukar gå och dreggla i. Dock blir det mest handlat i Kristianstad som har lite mer i utbud och där det kosta mindre. Tur man kan behärska sig annars hade det varit tomt i plånboken för det mesta.

    Ha det så bra och Lycka till imorgon!

    KRAM

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!