onsdag 11 augusti 2010

Träningsvärk!

Min känsla i kroppen idag är inget vidare. Träningsvärk och stelhet. Vi fick oss ett rejält träningspass igår med färg och pensel, så nu är infarten och framsidan på garaget oljat och grundmålat.

Ni kanske läste min mans kommentar på mitt inlägg igår. "Inget nytt golv i förrän garaget är målat". Även jag förstår att det måste göras, det är ju utomhussäsong än så länge, så det var bara att sätta igång. Två händer som målar, ju fortare går det och dessto fortare blir golvet i vardagsrummet iordning och då kan ju listerna komma på plats, äntligen!! Lite återstår dock med garaget. En stykning till på infartsdelen och framsidan samt baksidan mot grannens häck och knutbrädorna. Så frågan är om kroppen är med på det som sinnet vill...måla färdigt!!

En liten bit på vägen.

Efter första stykningen. Vi är lite tveksamma till färgen. På bilden kan tyckas att det är vitt, men i förhållande till något som är vitt så kan man skönja en liten grå ton. Precis så som vi ville ha det...Nu är vi lite tveksamma så frågan är bara om det ska vara ytterligare en liten gnutta grått? Vad tycker ni? En annan fråga... I framtiden, när mitt fula röda tegelhus är putsat i en ljusgrå färg och taket har svarta takpannor, har jag tänkt mig svarta markiser. Ska vi måla garagedörren svart?

2 kommentarer:

  1. Testa! Blir det inte bra, så kan ni ju bara måla över den igen :-)

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut en svart dörr. Likabra att måla om när ni ändå håller på. Går ju att måla om dörren i värsta fall. :-)

    Heja heja! Snart är det klart och ni kan njuta för fullt av resultatet.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!