onsdag 11 augusti 2010

Jag ger mig!

Jag gillar inte att göra det. Dels är det så tråkigt att göra det, det är kladdigt och sååå många moment. Mannen har tjatat ett bra tag och nu började de stora barnen att instämma i hans önskemål om Kycklingrullar. Så nu får jag ge med mig.

Här delar jag med mig av recept och process.

Inköpt:

1 grillad kyckling
1 stor burk med creme fraiche
2 påsar SANTA MARIA fajita krydda (Ta inte Old el pasos!! Den smakar inget vidare)
En stor purjolök
2-3 förpackningar med mjuka tortilliabröd
Jordnötter
Ost

Gör så här:


Sätt ugnen på 200 grader

Blanda creme fraiche och fajitakryddan

Hacka purjolök och tillsätt i creme fraicheblandningen

Bena ur den grillade kycklingen och hacka köttet i mindre bitar. Tillsätt även detta i creme fraicheblandingen. Blanda väl!

Lägg en klick av röran på ett tortilliabröd och tillsätt jordnötter om du vill.

Rulla ihop och lägg en skiva ost över. Lägg på plåt eller ungsform.

Sätt i ugnen ca 10 minuter tills osten är smält och fått lite färg.

Låt svalna något! Blir riktigt varma, speciellt ute i ändarna!!

Smaklig måltid!

5 kommentarer:

  1. Mmmm !
    Det här måste jag prova!
    Lät supergott!

    SvaraRadera
  2. Det är jättegott. Du får väl bjuda Daniel på det nån gång Bella.

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag sugen,Elaine!:)
    Blir till inhandla ingredienserna imorgon,och testa:):)Låter supergott!:)
    KRAM Cia:)

    SvaraRadera
  4. men det lätt riktigt riktigt gott! :)

    SvaraRadera
  5. Hoppsan vad gott det där verkar!!!MUMS.
    TACKAR så mycket.
    KRAMAR Åse

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!