söndag 18 juli 2010

Inte en lins så långt ögat når!!

Sommaren = linser!

På sommaren använder jag nästan uteslutande linser, iallafall soliga dagar. Eftersom jag mest använder mina markerande glasögon bli ju annars resultatet av solbrännan i ansiktet ett par vita rutor runt ögonen. I förra veckan hade jag oturen att tappa min sista vänstra lins i duschen så det blev till att beställa nya. På LensOn hittade jag det jag behövde till den förmånliga summan av 673 kr för sex par linser. 1-5 arbetsdagar skulle leveransen ta, så inväntan började. En dag, två dagar, fem dagar, sju dagar i fredags, typ deadlinedag! INGA LINSER!!! Från och med måndag är posten lagrad!!

Vad göra??

Ingen panik än!!!

Jag tänkte att jag ringer till kundtjänst på LensOn för att få tag i ett kollinummer så kanske jag kan spåra min paket. Till svars får jag - Det finns inget paket!! Leverantörerna har inte skickat dina linser än, därför kan vi inte vidarebefodra dom ännu!!! ARG, URSINNIG!!! Jag som är lugnet själv! Stackars kundtjänst, de fick sig en skopa och blev en kund fattigare när jag "sa" åt dem att riva min beställning.

Problemet kvarstår dock! Jag är utan linser :(

Vad göra nu??

PANIK!!!

Problemet är löst så här till priset av 1650 kronor!

Optikern på Synoptik i Kalmar, som har ledig dag landar med flyget strax efter 16-tiden på måndag, åker sedan direkt till butiken för att göra en synundersökning på mig kl 17.00. Beställningen väntas sen ta 2-3 dagar, varpå linserna kommer att skickas till campingen på Öland! Det kallar jag uppoffring, service och ett fantastiskt bemötande mot kunden! Tänk om alla vore som Synoptik i Kalmar!

När hörde ni senast en berättelse som denna!!

EN STOR ELOGE TILL SYNOPTIK I KALMAR!!!

3 kommentarer:

  1. Snälla ställ en fråga eller fler för jag har frågestund i min blogg? :$

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Haha åhh jag hatar att tappa linserna! Man får ju panik för mindre!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!