torsdag 6 maj 2010

En fin present!


Jag har fått en fin present av min man. Jag fyller inte år, jag fick den ändå. Så gulligt av honom! Egentligen ligger rent praktiska anledningar till grund. Min man fick en Iphone när han fyllde år och gick då över till 3. Av denna anledning kunde vi inte ringa gratis till varandra mer. Därför var tanken att både jag och Mathilda som också har telefon, skulle införskaffa nya telefoner och ansluta oss till 3 vi också. Jag har inget större intresse för mobiler och ringer extremt lite! Jag tankade min mobil och hade saldo på 300 i september när jag låg på BB. Väntan på att de pengarna ska ta slut har varit lång. Nu ville inte mannen vänta längre, så han var villig att offra de 60 kr som fanns kvar på mitt kontantkort. Mitt lilla intresse för mobiltelefoner sträcker sig så lång som att det ska vara kontantkort eftersom jag ringer så lite, den ska vara liten, det ska vara bra täckning, jag ska kunna ringa på den, skicka ngt sms, mms då och då och att batteritiden ska vara bra för jag glömmer att ladda den samt att den ska vara tålig. Tanken på vad jag har i mina fickor när jag lägger i mobilen finns inte. Min man Krille har engagerat sig desto mer i detta och hade rejäl beslutsångest över två olika telefoner. In i det sista när telefonen redan var beställd ändrade han sig, men dessvärre försent. Min telefon var redan på väg. Det blev en Sony Ericsson W595. Den fyller alla mina krav och förhoppningsvis ska jag lära mig att hantera den också, även om det kommer att ta lång tid. Ska tillägga att Mathilda fick en likadan telefon som jag. Hon visade mycket stor entusiasm över sin överraskning och hon har redan hittat en massa funktioner som jag säkert aldrig kommer att hitta på min telefon, trots att den är exakt likadan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!