måndag 10 maj 2010

Familjen Annorlunda!


Jag gillar familjen Johansson! Deras glada skratt, deras samspel och deras gulligullande! När första säsongen av Familjen Annorlunda gick på tv tittade jag inte nämnvärt på det i början. Det var familjen Johansson från Älvdalen som fick mig att stanna upp och sen blev jag fast. När det blev klart att de skulle vara med andra säsongen hade programmet genast en trogen tittare. Jag tror säkert att de har det tufft många gånger och att de har mycket omkring sig förstår man ju, men de får det att verka så enkelt och de har nästan alltid ett leende på läpparna. Det är det jag gillar mest med dom. Jag skulle inte vilja byta min livsituation mot deras för tio barn skulle vara mer än jag mäktar med. Likså deras siffror: Bor på 138 kvadratmeter, 3-4 maskiner tvätt OM DAN!!!!, 21 liter mjölk i veckan, 3 kg potatis till en middag, 18 400 kr i barnbidrag, 14 000 kr på mat varje månad!!! Det kallar jag RESPEKT!!! Och respekt tycker jag man ska ha för familjen Johansson för att de får ihop det hela! Önskvärt vore att de vill fortsätta vara med i Familjen Annorlunda om programmet skulle få en fortsättning så att lite härlig, spontan galenhet och äkta glädje kunde ersätta ett annars så deprimerande tv-utbud!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar det programmet med. Starkt av dom att bjuda så mkt på sig själva för hela svenska folket!

    SvaraRadera
  2. Instämmer Bella! De framstår verkligen som naturliga trots att de är med i ett TV-program!

    SvaraRadera
  3. Vakker blogg :) Fint design :)
    Koselig om du besøker min blogg :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!