söndag 30 maj 2010

Mors dag alla dagar!

Många mammor har säkert blivit uppmärksammade och hedrade idag. Jag är inte en av dom! Inte för att mannen eller barnen har glömt bort det utan för att vi inte lägger så stor notis över att det är Mors dag idag. Jag anser att firandet mors eller fars dag en gång om året inte stämmer överens med fjärde budordet att man ska hedra sin fader och sin moder. Jag tror inte att det var Guds tanke när han skrev ner dessa bud att det skulle vara en dag varje år, utan alla dagar. Varje dag borde mammor och pappor få veta att de är speciella, varje dag borde de hedras för att de gör ett gott arbete och varje dag borde de få uppskattning för att de tar hand om och försöker uppfostra sina barn på bästa sätt. Visst förstår jag att många mammor blir glada över uppmärksamheten de får denna dag, men de som är gladast är försäljarna som marknadsför dagen och säljer mängder av presenter och blommor. Nej, jag ser hellre att jag blir hedrad lite varje dag och får en blomma eller en överraskning en dag när jag minst av allt anar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!