onsdag 14 april 2010

En dag fylld med innehåll.

Idag har jag haft att göra från morgon till kväll. Det känns lite nu att det har varit fullt upp. Efter alla morgonbestyr och skolskjuts gick jag och Mollie till kyrkan för att träffa andra lediga mammor med barn. En liten stunds gemenskap och fika är alltid trevligt. En snabb runda till Name It och fina inköp till min lillasysters nyfödde William. Det är märkligt att när man har som minst tid så ska alltid något krångla, så också idag. Det blev kapplöpning mot klockan uppför backen ända till Melwins skola och så klart stämde inte min klocka med skolklockan så jag fick vänta i fem minuter innan Melwin kom ut från klassrummet. Det positiva var väl att jag brände några kalorier på vägen dit. Väl hemma fick jag ta itu med det jag inte hann med imorse. Kvällen blev en trevlig stund med hemgruppen, Christian, Marcus och Mirjam med barnen. Det blev många sidospår i samtalen men det är skönt att få möjlighet till det också. Speciellt som mannen inte är hemma och det inte blir så mycket vuxenprat här hemma. I ett samtal med Mirjam visade det sig att vi har en gemensam barndomsvän och att Mirjams pappa varit och predikat i min barndomskyrka, samt att hennes kusin är gift med min svågers bror. Ja det är märkligt hur det kan bli och hur människors vägar korsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!