fredag 9 april 2010

Glad att kunna hjälpa till

Sedan många år tillbaka driver min församling Folkkyrkan en Second Handbutik, Norreboden. Förr i tiden var jag mycket mer delaktig i arbetet på Norreboden, då jag hjälpte till med sortering och packning. Dessutom hade jag förmånen att få åka med ner till Rumänien med hjälpsändningar till fattigt folk, ålderdomshem och barnhem. Mycket av det vi fick se i början på nittiotalet är bilder som för evigt etsat sig fast på min näthinna och de har absolut fått mig att vara tacksam över att jag är född i ett land som Sverige. Idag har arbetet blivit så pass stort att vi fått överlåta hjälpsändningsarbetet till PMU, Pingstmission i utlandet, eftersom det har de resurser som krävs. Min insats i dag på Second hand är inte lika omfattande. Visst är det dit våra överflödiga saker åker när vi inte har behov av dom längre men det mer handfasta arbetet är jag inte inblandad i. Det lilla jag tillför till Second hand idag är hembakade kakor till cafeét som finns i butiken. Det är inte mycket, men jag är glad att jag kan hjälpa till i det lilla.

Härligt nygräddade sockerkakor som kunderna på Norreboden ska få del av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!