söndag 25 april 2010

Livets bröd.




Nu har jag varit i baktagen igen. Jag blev så inspirerad av Mirjam när jag var där på mammaträff i veckan som gick, så jag letade upp några recept som jag tyckte verkade goda. De första bröden gick åt som smör i solsken. Hela familjen satt ute på altantrappen och mumsade. Just nu sprider sig doften från ugnen av tre limpor med solrosfrön i. Det blir nybakat till kvällsmat ikväll! Jesus säger i biblen att han är livets bröd. I Joh 6:35, Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta. Jag funderade lite över denna text när jag bakade igår. Jag tror att människor söker för att mätta sina begär. De söker tillfredsställelse, bekräftelse, kärlek, spänning, frihet, frid och ro i sitt innersta och dessa sökningar ter sig väldigt olika. Jag tror att när Jesus säger att han är livets bröd och att vi ska bli mättade när vi kommer till honom, att han menar att vi kan känna oss helt nöjda med det han ger. Jag kan med säkerhet säga att han har rätt. Vilken skön känsla det är att veta att jag är skapad övermåttan underbar, att jag är älskad för den jag är, att det finns någon som vakar över mig ständigt och jämt och att jag inte behöver oroa mig för mat, kläder, för det är ombesörjt. Tänk om alla kunde komma till insikt om det och våga pröva det brödet som Jesus vill dela med sig av! /Elaine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!