tisdag 6 april 2010

Tillgänglig för tjänst

Det bär mig emot att behöva tänka på framtiden just nu när jag är hemma med Mollie och har det förträffligt bra. Ska sanningen sägas så känns det just nu som om jag skulle kunna vara hemma för alltid. Men det är nu som arbetsmarknaden för lärare är som störst. De hösttjänster om är lediga ska ju tillsättas innan sommarledigheten kommer. Att söka jobb är ju lite som att sälja sig själv, göra reklam så att "köparen" blir inspirerad att välja just mig och det är inte helt lätt. Vad dom är ute efter står ju inte direkt i en jobbannons, mer än i själva rubriken och det är ju inte så uttömmande direkt. Vad får man då om man väljer mig? Ja, en utbildad tidigarelärare, 6-12 år, med sv/sa som inrikning. Mina tillval är läs och skrivinlärning, idrott och hälsa samt upptäck i naturen. Dessutom har jag läst en extra histioriakurs och engelska storyline. Jag har i allt jag gjort alltid jobbat med människor och har en hel ryggsäck med erfarenheter i från skolans värld. I min personlighet är jag lugn, stabil, glad, positiv, lyhörd, hjälpsam, trevlig, noggrann, organiserad, kreativ och säkert en hel del till. Så vem vill nu anställa mig som lärare? Tips och insideinformation tas med glädje emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!