söndag 4 april 2010

Reflektion över mycket!

Det är en trött Elaine som bloggar ikväll, men det är en sån där skön trötthet som kommer av att man arbetat hårt och intensivt i några dagar och sen sätter sig för att begrunda och reflektera över alla intryck och allt som hänt de senaste dagarna på årets påskkonferens. Allt från Johannes Amritzers galna upptåg, Bengt Johanssons oerhörda musikaliska professionallitet till Paige Junaeus enormt starka livsberättelse som lämnar inte många oberörda, i alla fall inte mig. Det som dock berörde mig mest var den lilla stund innan Paige Junaeus började tala i lördagskväll, en stund av himlens härlighet på jorden. Jag skulle kunnat stanna där för evigt, omsluten av en känsla av total tillfredsställelse, värme, trygghet, kärlek, lycka. Så inspirerande!!! Jag måste få tag i mer av detta!!! En ny eftersträvan i mitt liv och jag vet precis var jag ska börja! Jag måste dessutom bara få säga hur oerhört glad och tacksam jag är att får vara del av en sådan underbar och härlig församling! Jesusfokuserade, härliga vänner och fantastisk gemenskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!