måndag 12 april 2010

Ensam mamma med tre barn

Då har en dag gått på denna vecka som jag bävat för en längre tid. Jag har försökt in i det sista att förtränga att Krille skulle vara borta hela veckan och jag skulle vara ensam mamma med tre barn. Min käre make har åkt iväg på facklig utbildning och bor på hotell, får alla måltider serverade och gör ingenting mer än att ta det lugnt eller gör vad han känner för hela kvällarna. Vilken LYX! Jag ska helt klart ha en innestående för detta, vilket lär behövas efter denna veckan. Jag har såklart inte gjort upp några vilda planer för dessa dagarna, det finns nog att göra ändå med förberedelser för skola, hämtningar och lämningar, kvällsaktiviteter, läxläsning, utfodring och alla andra nödvändiga hushållssysslor. En eventuell resa ska det i och för sig kanske packas till, men det är inget bestämt i skrivande stund. På familjerådet i söndags beställde jag en "bråkfri" vecka och så kom vi överrens om att barnen skulle vara mycket hjälpsamma denna vecka, så bland annat står barnen för matlagningen med mamma som assistent. Melwin startade idag med sin önskemiddag, härlig grönsakssoppa. Det hackades morötter, potatis och palsternacka så det stod härliga till!! Han tröttnade dock lite på slutet och så vägrade han hacka lök, vilket är förståligt. Lite avlastning blev det iaf så jag kunde mata Mollie, samtidigt som jag höll ett vakande öga på en hårt arbetande Melwin. Jag hoppas på en fortsatt vecka full av flyt!

3 kommentarer:

  1. Helt klart ska du ha MINST 1 bonus veck. Barnen kan om de vill, de är jätteduktiga. Fast de skulle vissa det oftare. Hoppas det går bra i veckan skulle det bli för drygt får du tar en sväng ut här på "listerlandet" ni är så välkomna (även när mannen är hemma). Var välsignad. Kramizz

    SvaraRadera
  2. På något vis överlever man, det gäller att inte planera in något extra för all kraft går åt till de vardagliga aktiviteterna. Min man kom hem i går efter ÅTTA dagar på CYPERN (!) med fotbollsgrabbarna, det blir inte bättre av att man vet att de har 25 grader varmt, bor bra & äter på restaurang tre gånger om dan. Håll ut!! Kramen

    SvaraRadera
  3. Tack Annelie. Några större projekt har jag inte gett mig på denna vecka och som du säger så har man nog med det vardagliga. Skönt att mannen din är hemma igen! Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!