onsdag 9 juni 2010

En svart stad!

Idag drar Rockfestivalen igång! Ett mörker drar in över stan. Vart man än vänder sig så går svartklädda människor omkring och med åren har vi fått lära oss att hamstra i våra förråd för att vi andra ointresserade ska överleva hela helgen. Mataffärerna länsas nästan! Lite fördomsfullt kanske det är att dra alla över en kant men rockarna utmärker sig verkligen! Igår när vi åkte hem från Kristianstad paserade vi ett antal husvagnsekipage. Mathilda undrade hur vi visste att de skulle till rockfestivalen, men vilka andra "normala" kör omkring i en avröjd cabby nova med orange bård och en matchande van med texten "Tack för det televerket"? Inte en vanlig campare iaf!Rockarna är så klart välkomna och de har satt vår lilla stad på världskartan, vilket är roligt, men vanligtvis brukar vi packa vår egen lilla fina husvagn med silverfärgad bård och matchande, fin silverfärgad bil och åka iväg för att få lugn och ro. I år ska vi vara hemma och trängas med rockfolket i stan. Behöver jag säga att det blir storhandling idag???

4 kommentarer:

  1. HAHAHA!!! INTE LÄTT! Men man blir lite lätt chockad när det "invaderas" av en o samma sort. Tror att det blir samma sorts känsla oavsett vilka det är men just när det kommer så många samtidigt!
    Du får väl haka på ngn o lyssna på lite musik... =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dessvärre står denna musikgenré väääldigt långt från min musiksmak!! Dessutom behöver jag inte åka dit för trots att jag bor en mil från festvalområdet både hör jag och känner musiken, och såklart mest på kvällarna!!

    SvaraRadera
  3. Det är ju underbart Elaine med festivaler! Glöm inte att jag o Tette e gamla festivalrävar!! Musikupplevelser är ju underbara, men visst en del besökare kan ju verka lite "mycke". Men de har bara gått bananaz i garderoben. I själva verket är det säkert gamla arbetskamrater!! Planerar själv att återuppta detta intresse snart o då vet jag ju vart vi ska bo.. Puss o kram Sara!

    SvaraRadera
  4. Välkomna Sara! Vi ser fram emot att se er i skinnbyxor och uttvättade svarta t-shirt!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!