torsdag 10 juni 2010

Ikea tur&retur

Efter att de stora barnen lämnats i skolan styrde jag och Mollie mot Älmhult. En snabb visit på IKEA bara hon och jag. Mollie somnade efter en liten stund och tystnaden infann sig, om man nu bortser från skrammlandet från skruttbilen! Det är skönt med tystnad, då njuter jag som allra mest bakom ratten! Strax efter nio var vi framme och affären öppnade inte förrän tio. Halv tio öppnar dock restaurangen så där infann vi oss för en efterlängtad frukost! En frukost i enlighet med IKEAs policy, alltså billigt!! Två bullar, smör, pålägg, grönsaker och te för en tia, fem med familykortet. Min svaga karaktär kunde ju inte motstå det söta prinsessbakelsen, så den hamnade oxå på brickan... allt för den stora summan av tio kronor. Det är nästan värt att åka dit bara för att äta frukost.

Mollie verkar instämma!

Inköpslistan bestod av två saker, tyg och förlängning till barngrinden varav den senare höll på att glömmas bort. Så är det när man har mycket i huvudet. Lite till hamnade så klart i kundvagnen. En ljuslykta, dörrmattor, värmeljus, servetter, en ugnsform och ett servettställ till lillasyster. Jag skulle lätt kunna tillbringa en hel dag på IKEA, strosa omkring, känna, vända och vrida på saker, provsitta osv, idag hade jag bara en och en halv timme på mig innan jag var tvungen att åka hem! Larmet på mobilen var ställt och en snoozee kunde jag kosta på mig tyckte jag, men så var det den där grindförlängningen som ställde till det lite! På bilresan hem fick den tunga tegelstenen läggas på gaspedalen!

4 kommentarer:

  1. Jamen det är ju alldeles ljuvligt på IKEA!!! Jag är också helt frälst! Skulle kunna gå där hur länge som helst och bara titta, fundera, klämma känna och lukta på alla ljusen!! Är såld på ljus!!
    Det där med frukosten visste jag faktiskt inte. Var hur länge sen som helst som jag var där... Underbart att få strosa med en liten sötnos som inte gnäller över att vara där =)
    Å denna tårta var ju underbart god! Fast väldigt söt eftersom sugarpaste egentligen enbart är socker... =) Fylld med dumlefluff =) Nu ikväll blev det en cheesecake... Funderar på att ta med till jobbet i morgon o g´lädja dom lite grann. Men får se vilket humör jag är på =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är en riktigt IKEAtok! Blev överlycklig att mannen inte ville följa med för när han är med går det undan! Jag vill NJUTA och koppla av!

    Spännande med sugerpaste. Har du inget recept?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååå IKEA, så länge sen jag var där..... Måste åka dit ngn gång i sommar. Me Like IKEA =)

    SvaraRadera
  4. Me LIKE IKEA TOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!
    KRAM

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!