måndag 7 juni 2010

En underbar nationaldag

Jag hoppas ni hade en fin nationaldag igår! Jag måste säga att jag är jättenöjd med min. Jag har tidigare skrivit om min jättefamilj och hela dagen umgicks jag med den. Dagen inleddes med en underbar promenad till kyrkan för att sjunga, något jag älskar att göra. Pastor Tommys predikan var mycket uppmuntrande sen var det barnens tur. Genom en tidsmaskin fick vi uppleva en resa tillbaka ca 3000 år i tiden och ett drama om Noas ark spelades upp där Mathilda var en get och Melwin var en liten apa! De var sååå duktiga.



Som alltid när söndagskolan avslutas skulle vi till härliga Valje halvö för grillning. Mollie och jag passade på att gå dit, en underbar promenad genom bokskogen. Vilket underbart väder vi hade. Ca 100 vuxna och barn åt korv, lekte, gick tipsrunda och spelade cykelbrännboll och hade skattjakt. Önskvärt hade varit att dagen aldrig ville ta slut.

10 kommentarer:

  1. Vi gick tidigare..., så vi missade skattjakten. :( /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Vad synd att ni inte kunde stanna längre. Barnen fick leta efter klubbor! Jag minns inte vem men någon tog hand om en tennisboll som jag tror tillhörde er. KRAM

    SvaraRadera
  3. Gud vilken fin blogg, hur har du fått den såhär? :)

    SvaraRadera
  4. Tack Maria! Jag kan tipsa dig om sidan www.thecutestblogontheblock.com

    SvaraRadera
  5. Ser ut att ha varit en superdag! Vad kul barnen måste ha haft! Jadu, jag kommer väl att börja sova i mina leggings bara för att inte riskera att glömma dom.... =) NEVER AGAIN!!

    SvaraRadera
  6. Åh, toppen att bollen hittades! Benjamin blev ledsen över att den hade kommit bort...
    Jag tänkte att det fungerade med en vanlig tennisboll, men det gjorde det inte. /Cecilia

    SvaraRadera
  7. Vi hade verkligen en kanondag Karin!
    En annan fördel med att sova med leggings är att det sparar tid, som vi mammor behöver mycket av!!! :D Hi Hi

    SvaraRadera
  8. Du får höra dig för vem som tog hand om den Cecilia!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag ni har haft!:)
    Så mysigt och med roliga lekar...:)

    Och så den underbara geten och apan som fick resa med på Noaks Arks båtfärd...Så fina:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  10. Ja Cia, det var en helt fantastisk dag och barnen var så nöjda med sina dräkter och sitt framträdande! Kram

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!