onsdag 2 juni 2010

Välkommen!

Idag kom sommaren äntligen!! VARMT VÄLKOMMEN!! Som vi har längtat! Det låter otroligt att man så sent som för två dagar sedan eldade i kaminen! Hoppas sol och värme kommit för att stanna nu. Mollies strumbyxor åkte av och idag fick hon känna gräs under fötterna för första gången i sitt liv!! Det var säkert en märklig upplevelse för hon blev inte vidare förtjust över det. Krampaktigt klamrade hon sig fast vid mig och ville absolut inte ner igen. Tänk om hon har GRÄSFOBI???? Pedagogisk som jag är tog vi gräspresentationen i olika steg. Sitta tryggt hos mamma och titta på gräset.... sitta tryggt hos mamma och känna på gräs med händerna.... sitta tryggt hos mamma och ha fötterna i gräset....sitta bredvid mamma.... leka med en blomma och glömma bort mamma.... Puh, det gick bra så långt, men krypa i gräset väntar vi lite med, det killas ju!!!

Mollie i det gröna sköna gräset! Något skeptiskt verkar hon allt!

15 kommentarer:

  1. Men åh vad söt hon är!! Det där har garanterat med åldern att göra... själv har jag en ettåring som kastar sig iväg när det är något nytt i sikte! Så var det inte för några månader sedan!

    SvaraRadera
  2. Tack Christine. Visst är det charmigt med alla faser barnen går igenom! /Kram Elaine

    SvaraRadera
  3. Vilken söt unge man har.

    SvaraRadera
  4. Väldens sötaste, tack Anonym!

    SvaraRadera
  5. Charmtroll där! / Cecilia (N)

    SvaraRadera
  6. Ja, mitt lilla charmtroll är hon allt! ;D

    SvaraRadera
  7. Kan se det frmför mig hur du pedagogiskt undervisar Mollie. Vilken sötis!
    Kram Jaana

    SvaraRadera
  8. O ja! Pedagog ut i fingerspetsarna! Det funkar ju bra dessutom! Kram!!

    SvaraRadera
  9. Hahaha, kan man ju tänka sig själv hur obehagligt det måste vara att känna på kallt men mjukt gräs första gången =)
    Men väldans pedagogiskt måste jag säga =) Känner igen de där krampaktiga handtagen =)

    SvaraRadera
  10. Hmm, glömde ju.... Skulle ju fråga var du bor nu eftersom du hade bott i Sthlm?!.. Stockholm e bra mysigt!! Just sommartid är det alldeles underbart!! Absolut en långweekend.

    SvaraRadera
  11. Kan bara instämma Karin, Stockholm är underbart på sommaren! Min Stockholmstid varade knappt ett år när jag studerade på tidigt nittiotal. Även om jag till slut vant mig vid tempot och älskade storstan i slutet så blev hemlängtan till lilla Blekinge och Sölvesborg för stor. Men Stockholm har för alltid en liten plats i mitt hjärta.

    SvaraRadera
  12. Vilken lite goding hon är :) å vad fort tiden går... Kram

    SvaraRadera
  13. Ta var på tiden och njut! Hade själv en kille som såg ut som en ödla på het sand när han gick igräset första gången. Det känns som igår men nu kollar vi gymnasielinjer. Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Tack Dessan, får säga detsamma om lilla nellie!

    SvaraRadera
  15. Visst vore det önkvärt att tiden gick lite långsammare Tina. Snart är väl jag där och kollar gymnasielinjer.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!