söndag 27 juni 2010

Gullbranna 2010

Då var vi hemma igen efter det årliga midsommarfirandet på Gullbrannagården i Halland. Som vanligt är vi såå nöjda med vår vistelse där. Trevligt midsommarprogram, tre bra campingplatser alldeles bredvid varandra, nära det fina genomtänkta sevicehuset med familjeduschar och diskrum med treminutersdiskmaskin. Min man uttryckte för några år sen att den där diskmaskinen förgyller hela semestern. Gott sällskap har vi också så klart haft och go mat har man ätit i dagarna tre. Det finns inget att klaga på mer än att vi var tvugna att packa och åka hem

Barnen har roat sig tillsammans med sina kusiner från morgon till kväll och den efterlängtade och utlovade sommarpresenten inköptes. Inlines, skydd och hjälmar, som barnen använt i stort sett hela tiden och som de gärna hade haft på sig i sängen om de hade fått. Vi är innerligt tacksamma att vi köpte skydd iaf, för barnen var första dagen som Bambi på hal is och deras vurpor avlöste varandra.

En del sol och bad har det oxå funnits utrymme för iaf för barnen som försökte intyga att det var "sketavarmt" i vattnet. Det gick dock inte att övertyga mig om detta och jag höll mig som vanligt på land och kommer att göra så tills den dagen en väl fungerande termometer visar mig 23, 24, 25 grader. Vilken badkruka man har blivit!!


Min älskade sons Melwins ord, från en tillbakalutad solstol "Det här är livet" sammanfattar vår resa i stort och smått.

Nu längtar vi ännu mer efter den långa sammanhängande semesters så vi kan packa husvagen på nytt och ge oss iväg för avkoppling, äventyr och rekreation

10 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt. Man får verkligen en bild av hur bra ni har haft det och hur fint det är där!! Vad roligt att barnen blev så glada!! Finns inget bättre än när man har fått till det så bra!
    Haha, förstår gott o väl hur kallt det måste ha varit i vattnet, skulle inte heller ha badat. =) Fast jag badade benen idag, dock enbart för att vi var ner till stranden o Bella sprang ner i vattnet (ingen rädsla där inte) och jag hade GLÖMT puffarna... Så det var bara att vada runt tills hon hade tröttnat =)
    När ska ni ha er långa semester??
    Vi hade också mysigt men på något sätt så ställer jag in mig på att det blir en kortis och hinner inte slappna av så mkt som man kanske skulle göra... Tar igen det nästa gång!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Långsemestern börjar inte än på några veckor. Krille har semester först v. 28 och då väntas lite att göra här hemma med bl a måning av garaget...men sen, förhoppningsvis till helgen v.28 bär det av, vart vet vi inte just nu, vi tar det som det kommer. Onsdag v. 29 till lördag v. 30 är det Öland för hela slanten sen korsas vi landet och så tar vi oss över till Smögen.

    När lämnar ni huvudstan för västkusten?

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på familjen. Roligt när det blir så lyckat!

    Sommar-kram =)

    SvaraRadera
  4. Gud va fin blogg du har, riktigt matchande överallt :)... aviss -.-'

    Ha en riktigt bra sommar!

    SvaraRadera
  5. nu tycker jag till om bloggen:
    - jag älskar designen
    - jag älskar kommentarsfältet
    - jag älskar headern

    allt var awesome ! :D

    SvaraRadera
  6. Tack Bella! Det är så klart en extra bonus när allt fungerar och alla är nöjda med semester. När man befinner sig i ett så trång utrymme som husvagn+förtält (ca 20 kvm) så får alla göra sitt yttersta för att det ska bli så bra såom möjligt. Vädret gör ju såklart sitt när det är vackert då kan det nästan inte bli fel!!
    SOMMMARKRAM TBX!!!!

    SvaraRadera
  7. Tack Hanna! Det är såå roligt att få feedback på bloggen. Har vid flera tillfällen tänkt tanken att förändra den men när det kommer så här trevliga kommentarer så blir jag så glad att jag behåller den som den är!

    Önskar dig oxå en underbar sommar!

    KRAM Elaine

    SvaraRadera
  8. hej, jag kikar in :)
    ser ut som om ni haft en fin midsommar :)

    SvaraRadera
  9. Vad ska jag säga STINA!! Tackar ödmjukast för din trevliga kommentar!! Jag blir så glad när jag får feedback på bloggen! Jättekram till dig och ha en skön sommar!

    SvaraRadera
  10. Tack Malla för titten. Trevligt med besökare som ger avtryck. Välkommen tilbaka! Vår midsommarhelg har varit toppen!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!