torsdag 3 juni 2010

Vackra småstad.

På vintern kan Sölvesborg vara en riktigt tråkig stad, folk gömmer sig i sina hålor. Kanske kan bero på att kylan är så fuktig, påträngande och verkligen isande eftersom vindarna blåser rakt in i viken. Det som på vintern är stadens nackdel är på sommaren dess fördel. På sommaren är det en otroligt vacker småstad längst inne i en vik med ett glittrande hav runt omkring. Jag har förmånen att ha promenadväg längs havet hela vägen in till centrum, en ögonfröjd och en njutning hela vägen. Mannen jobbar eftermiddag idag så barnen och jag tog en promenad för att beställa klipptid till Mathilda och mig. På vägen hem passade vi på att besöka vår centrala storlekplats och därifrån är det ju inte långt till glassbåten. Mmm, Chokladmarsipan och nougatkrokan i en spröd och god våffla njöts det av på en bänk alldeles vid kajen innan det var dags för resterande hemprommenad

6 kommentarer:

  1. Tror du inte att det är så att man tittar på sin "lilla håla" med andra ögon när det är vinter, man är lite smådeppig för att det är iskallt, ingen vill vara ute osv... Jag tycker exakt samma som dig om min lilla håla!! =)
    Lite lustigt faktiskt, det var nästan som att läsa ngt som jag hade skrivit, samma tankar =)
    Mums med glass!! Enda nackdelen när det är så varmt är att man måste äta den så snabbt =)
    Själv åt jag glass och jordgubbar idag. DET var riktig sommarkänsla det! =)

    SvaraRadera
  2. Det ligger nog något i det du säger.

    Jag kan lova att den glassen var försvinnande god och den fick ätas väldigt fort. Mathilda som åt hallonsorbe hade rätt så många röda fläckar på sig. Hi Hi. Jordgubbar, mumsigt! Jag levde på jordgubbar under min graviditet och längtar nu efter att de röda gubbarna ska dyka upp i min lilla planeringslåda!!

    SvaraRadera
  3. Det ser himla vackert ut :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  4. Ja Gurkiss, det är faktiskt en liten charmig och vacker stad och omgivningarna är inte så dumma dom heller. Kram!

    SvaraRadera
  5. Kul att du gillar bloggen Anonym!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!