onsdag 30 juni 2010

Lilla hjärtat mitt

Tröttare än någonsin vaknade jag strax efter klockan sju efter bara några timmars sömn. Matade Mollie och hoppades att hon skulle somna om men, icke. Sen gick det ju inte att ligga kvar i sängen och störa stackars Krille som jobbat hela natten och har tre nätter till att jobba.

Jag kunde verkligen inte slappna av i natt när Mollie mådde så dåligt. Vid halv ett tiden när jag kom i säng hade hon feberfrossa!! Hon huttrade verkligen. Varm som en kamin, blossande röda kinder och temp på över 39.

Lilla hjärtat mitt.

Jag kände mig så hjälplös! Hur tunga än mina ögon var så ville jag inte stänga dom utan hålla koll på hennes andning och badda hennes panna med en fuktig handduk.

Så sårbar man är när det gäller sina barn. Det finns inget i hela världen jag inte skulle göra för dom, bara de mår bra!!

6 kommentarer:

  1. Ååh,stackars lilla Mollie, så hjälplösa, och man blir så orolig när de är sjuka.
    Man är "stark" i stunder där man behövs,och för just barnen finns en inre styrka som ALLTID ger en kraft!!!:)Ta hand om er, och hoppas hon snart blir frisk !!!
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  2. Tack Cia för din omtanke!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lillstumpan!! Man märker hur sårbart allt är när de små blir sjuka!! Man får som du gör; göra allt man kan för att underlätta lite!!
    Hoppas att dagen varit lite bättre! Har värmen lättat lite idag?
    Här har vi haft fullt upp och har fortfarande =) Ska bara lägga lillfisen i sängen så han inte trillar ur soffan =) Sen ska det fortsättas i köket.
    Rastlös som man är kan man ju inte bara sitta på häcken och inte göra ngt =) =) =)
    Skickar lite cyberkramar till lillfian och hoppas på att hon ska bli bättre snart!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. stackars liten :( det är verkligen så, det gör ont av bara tanken om att barnen ska må dåligt eller fara illa!
    Hoppas hon är kryare imorgon
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för cyberkramen Karin. Den var behövlig. Jag tycker nog att det går åt rätt håll nu på kvällen. På middagen var det inte mycket med henne när febern hade sin topp på 40,5. Skönt att det inte varit allt för varmt idag och så har det fläktat en del oxå. Positivt är ändå att hon behållt sin aptit! Förhoppningsvis blir det en bra dag imorgon!

    Hoppas ert projekt går bra! Jag är så nyfiken på vad det är ni hittar på. Väntar spänt på fler bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Malla för din omtanke. Det verkar som det börjar ge med sig så förhoppningsvis blir det en bra dag imorgon!

    Kram!!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!