tisdag 30 mars 2010

Barndomsminnen

Nedräkningen har börjat och snart är det dags att hämta hem husvagnen! Planerna för sommaren är i full gång!!! Mycket husvagn blir det i sommar, lite revanch för förra sommaren. Tanken är att korsa från öst till väst i år. Att vi skulle skaffa husvagn var ingen självklarhet. Jag är uppvuxen med husvagn medan Krille är sommarstugebarn, så våra erfarenheter låg inte på samma nivå när jag började prata om att jag ville skaffa husvagn och att det var fantastiskt. Saken blev ju inte lättare av att vi just i den vevan skulle förverkliga mannens dröm om MC. Vi brukar skoja en del om det, att Krille iaf fick något på två hjul! Ingen är väl gladare än jag att han gick med på att pröva på campinglivet och att han till på köpet skulle gilla det!!! När jag var liten hade vi husvagn i två omgångar. Först en Europa på 5.30 för fyra personer. När vi sedan skaffade en annan husvagn flera år senare köpte mamma och pappa en Sävsjö 4,70 och då ska det tilläggas att vi var sex personer i familjen. Jag minns fortfarande en händelse från en camping utanför Uppsala. Vi hade kommit sent på kvällen till campingen och satte då inte upp förtältet. När vi klev ut ur husvagnen följande morgon satt ett mycket fint par och drack sitt morgonkaffe utanför sin stooora husvagn. Vi kunde riktigt se hur de räknade i sina huvud när vi klev ut den ene efter den andre och hur de måttade vår husvagn med sin blick fram och tillbaka, en ekvation de säkert inte fick ihop. Hakorna hängde långt ner om man säger så. Det blev väl inte bättre av att vi satte upp förtältet för att i nästa sekund upptäcka att vi hade en myrstack, med myror av de ettriga slage inne i tältet, varpå vi fick packa ner delar av tältet, sätta till bilen och flytta husvagnen med övriga familjen gående bredvid, bärandes på tältet till en ny plats. Det hände en hel del på våra husvagnssemestrar vill jag lova och det är goa och härliga barndomsminnen. Krille och jag har väl inte direkt råkat ut för några större missöden när vi har campat men vi har så klart många fina minnen från de campingturer vi hittils haft. Jag hoppas i alla fall att våra barn, när dom blir stora, ska se tillbaka på sin barndom och ha en massa härliga minnen från sina campingsemestrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!