fredag 19 mars 2010

"I have a dream"

Jag har en dröm... jag skulle gärna vilja bo på landet. En storstadsbo skulle nog tycka att jag redan bodde på landet, men i min omgivning skulle det kunna bli lite mer lantligt än som jag bor nu. Visst trivs jag i mitt hus och i området där jag bor nu men, tänk er att titta ut genom köksfönstret och få se ängar, skog och odlad mark. Eller tänk er att bara höra sus och dus från naturen istället för mullrande trafik. Tänk att en härlig sommarmorgon ta sin kopp med te och gå ut på sin uteplats och bara ta in det naturliga som finns runt omkring. Det är en dröm jag går och bär på. Dessa möjligheterna växer ju inte direkt på träd. Samtidigt som jag gärna skulle vilja bo "på landet" vill jag inte göra avkall på närheten till det behövliga. Så vart bor man lantligt men ändå nära stan? Efter att ha spanat i omgivningarna finns det ett ställe där jag skulle kunna tänka mig att bosätta mig, som uppfyller min krav och det är Ynde. Det är knappt inte längre till centrum därifrån än vad jag har nu och omgivningarna där är helt underbara. Problemet är ju att de som bor i Ynde vill bo där och hus som blir till salu, vilket händer väldigt sällan, är oftast för små för att passa en familj med tre barn. Alternativet är ju att knacka på hos en bonde och be att få köpa lite mark och sen bygga eget men då talar vi om den som har en tung plånbok och det har inte vi. Om vi av en händelse, typ "plötsligt händer det", skulle få en tung plånbok skulle jag gärna välja det senare alternativet. Blev nyligen uppmärksammad av en Facebookvän på ett Eksjöhus, "Attityd", som verkligen föll mig i smaken och som skulle passa oss perfekt! Så nu fortsätter min dröm om ett nybyggt Eksjöhus, Attityd, på en tomt köpt av en bonde i Ynde!


3 kommentarer:

  1. Ja, tack! Vi kanske skulle kunna bygga 2 sådana hus bredvid varandra. Snyggt hus och trevliga grannar är ju ett plus;)

    SvaraRadera
  2. tycker om planlösningen, men inte "Funkis"hus...

    SvaraRadera
  3. JÄTTEFINT hus!!!
    Anne

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!