måndag 8 mars 2010

V 70 vs VW Polo. Och vinnaren är.....

Då var det dags för Polon att bekänna färg! I tre veckor ska den köras hårt med, sen är det V 70:ns tur igen! Här går bilarna i treveckorscykler. När Krille åker till jobbet, kör jag polon, när Krille kör till jobbet, kör jag Volvon! Ni kan väl gissa vilka veckor jag gillar bäst! Inte är det kommande tre veckor ialla fall. Den lilla röda skitbilen är trots allt bra att ha och visst har den sina fördelar, som t ex. bensinsnål, kan parkeras på tvären, syns bra, men det är nog allt. Likt en liten shetlandsponny skumpar man fram på kullerstensgatorna i stan och hoppas att inget ska trilla av på vägen. Tänk att få sitta kungligt i V 70 och komma glidande fram på vägarna. Känna sig säker och trygg och veta att man kommer fram till målet. Volvon är min vinnare, min silverfärgade springare som övervinner alla hinder och susar fram på vägarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!