tisdag 16 mars 2010

En alldeles ovanlig dag.

Vilken underbar dag jag har haft idag. Jag gick hemifrån på en förmiddagspromenad strax efter klockan nio. Det vackra vädret hotades av mörka moln och snålblåst och jag hade tankar på att vända hem igen. Det gjorde jag inte och det visade sig vara ett bra val. Solen kom snart tillbaka och promenaden blev en ren njutning. Jag tror jag skulle kunna gå hela dagen i det vackra vädret men fick ju planera efter Mollies mattider. Sov gott gjorde hon iaf när vi gick hemifrån med målet ställt mot Valje, Valje halvö och Valjeviken. Vilka vackra omgivningar vi har runt omkring oss. Det är verkligen en förmån att få bo så nära havet som vi gör.


Vidare gick vi in till stan varpå Mollie passande vaknade från sin sömn och hungern gjorde sig påmind hos oss båda. Tyckte att jag kunde unna mig en trevlig sallad på Ritz medans Mollie fick mosad banan. En mycket god kycklingsallad satt fint.


Tiden rann iväg och på hemvägen plockade jag upp Melwin som påpassligt slutade skolan. Hemma igen fyra timmar och 17233 steg senare med rosiga kinder och mycket trötta ben sjönk jag ner i soffan en liten stund.

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!