onsdag 3 mars 2010

Bloggsjukan!

Ni vet hur det är när något upptar ens tankar, då ser man sådana saker överallt. Som när man är gravid så ser man magar överallt eller som när vi köpte vår husvagn, en Wilk, hade vi aldrig hört talas om detta märke, då såg vi Wilkar överallt! När jag och mina systrar var små såg min lillasyster Titte pengar överallt, vart vi än gick eller befann oss hittade hon pengar, ibland på de mest konstiga ställen. En krona hit en femöring dit. Jag undrar om hon tänkte mycket på pengar eller om hon hade "falkögon" som mina föräldrar alltid sa, för hur mycket jag än ansträngde mina ögon så såg jag aldrig de där små slantarna, om jag än snubblade över dom. Jag kan nu med distans till barndomen erkänna att jag var grymt avundsjuk på hennes falkögon. Nu har i allfall jag "fått ögon för någonting" något som ockupperar mina tankar, nämligen bloggandet. Problemet, om det nu är ett sådant, är väl inte att jag lägger nästan daglig tid på att sitta och skriva ner dessa inlägg för det går relativt fort. Nej det är på ett annat plan. Så här ligger det till... jag har börjat tänka i bloggtermer! Hör jag en fågel kvittra och börjar genast tänka; vad kan jag skriva om detta i min "lilla blogg". Jag bär numer kameran med mig i skötväskan för jag måste ju kunna föreviga händelser som jag sen ska skriva om i min "lilla blogg". Jag till och med skriver in rubriker på inlägg som jag sen sparar som utkast, ifall jag skulle få någon bloggtorka någon gång. Jag tror att jag har drabbats av "bloggsjukan". Jag skulle gärna be min sjukskötske- studerande lillasyster Charita ställa en diagnos, men jag vet inte om "bloggsjukan" finns dokumenterat och jag vill ogärna få höra att jag blivit smått galen. Jag får hoppas att det är som en förkylning som går över av sig själv, även om det kan ta lite tid.

2 kommentarer:

  1. Då har jag nog med blivit smittad =) Tänker precis likadant som du, hihii

    SvaraRadera
  2. Elaine...ta två alvedon =)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!