onsdag 17 mars 2010

Farsan!

Igår var vi på VIP-kväll på Scalabiografen. Vår bank, Handelsbanken, hade bjudit in oss till ett informationsmöte, lätt förtäring och bio. Ett mycket trevligt intiativ av banken kan jag tycka, men klart är väl att vinsterna ska komma kunderna till del. Korv med bröd och Mer mötte oss i entrén och vidare utanför biosalongen stod vita Handelsbankenpåsar fyllda med popcorn, coca cola och diverse småprylar som penna, nyckelring och isskrapa som vi fick del av. Till att börja med fick vi höra en mycket duktig föreläsare. Jag förstod väl inte allt han sa, men han talade väldigt underhållande och framföra allt enkelt, vilket är en förutsättning för att jag ska förstå den i mitt tycke komplicerade ekonomiska världen. Filmen som sen visades var Josef Fares "Farsan". Inledningsvis verkade det som en mycket bra och rolig men det höll inte Mollie med om, så trots att tröttheten var påtaglig så ville hon inte somna. Därför fick jag roa mig med henne istället för att titta på film. En kvart från slutet kunde jag återvända till filmvisningen igen och se upplösning av handlingen som jag suttit utanför salongdörrarna och lyssnat till. Ja, Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men att missa en film som jag inte har betalt något för att få se är en världslig sak och istället fick jag en timmes kvalitetstid med min underbara lilla dotter, där jag fick presentera henne för storheter som George Clooney, James Dean och Marilyn Monroe m.fl. Filmen kan jag se en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!