söndag 14 mars 2010

Hushållsnära tjänster

Grrr. Jag hatar att tvätta. Det är ett evighetsjobb! Man sorterar, man tvättar, man hänger upp på tork, man viker, man lägger in i garderoben, man använder kläderna, lägger dom i tvättkorgen, man sorterar, man tvättar......... Även om tvättmaskinen går sig varm och är på vippen att ändra färg till röd av överhettningen och man jublar över att tvättkorgen äntligen är tom, så tar det två dagar och sen var det dags igen! Hur är det möjligt?! Av alla hushållnära tjänster som finns skulle jag absolut välja tvättningen. Jag skulle gladeligen leja bort det till någon annan om det inte vore så att jag tyckte att min underkläder vore något privat! Även om jag aldrig skulle få reda på det, skulle jag gå och fundera på till vilka min tvättare skulle berätta om vilka slags underkläder jag hade. Jag tror ju inte att tvättare har tystnadsplikt och hur fånigt skulle det inte vara att be tvättaren att skriv under en sådan. Tänk bara att gå på stan och känna hur blickarna granskar dig från topp till tå och behöva fundera på om de har pratat med min tvättare. "Ha ha där går hon som har mammelucker". Inte för att jag har det men tänk om. Nä, jag får nog hålla på min integritet och fortsätta tvätta så jag kan ha mitt närmaste privata liv för mig själv.

1 kommentar:

  1. Haha, jag har ju varit din tvättare en gång i tiden!! Inte för att jag går och tala om er tvätt eller för den delen skryter om det heller. Men kände mig lite träffad av ditt inlägg;) Puss Sis 2

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!