onsdag 24 mars 2010

En hektiskt tid framför mig.


Påsken närmar sig med rask takt och snart får jag ha alla mina barn hemma i en hel vecka. En hel vecka med gemensam frukost, roliga utflykter och mycket mys. Påsklovet brukar också innebära att husvagnen hämtas från sitt vinteride och förhoppningsvis har barnen fått en ny kusin och då blir det en resa till Västergötland också. Det är mycket att längta till! Men först finns det en hel del annat att längta till. Påsken är ju den största högtiden för en kristen, det var ju då den Jesus jag tror på dog på ett kors, tog alla mina synder och uppstod på tredje dagen! Vilken glädjens dag! Denna händelse avspeglar sig fortfarande i våra kyrkor och vår kyrka, Folkkyrkan, är inget undantag. Påsken är något vi i vår kyrka längtar till, det är en riktig festhögtid. Det är mycket arbete både innan och under själva helgen då det är ett enormt högt tempo från skärtorsdagens kväll till Påskdagens förmiddag. Vi praktiskt taget bor i kyrkan och är egentligen bara hemma och plattar till kudden i några timmar på natten. Människor kommer från när och fjärran för att lyssna på föreläsningar och vara en del av gemenskapen! Det är underbart och när man är mitt i det så känner man inte av någon trötthet. Det är först när konferensen är slut som man känner att man jobbat ett hårt, långt pass och då pustar vi alla ut en skön lättnadens suck, ni vet en sådan suck där man känner sig nöjd med ett gott dagsverk, fast här blir det då ett gott helgverk. Längtar! /Elaine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!